/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan kan jeg streame i høj kvalitet?
Fra : Jonas93
Vist : 169 gange
20 point
Dato : 08-04-20 09:48

Er der nogen der har forstand på, hvordan jeg kan streame video mm. i høj kvalitet uanset om jeg bruger smartphone, TV, Ipad eller andet? Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt i, når jeg søger på Google. Jeg vil gerne kunne se film og serier i 4K uanset hvilket device jeg benytter. Håber I har nogle gode forslag!
På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : Shakki

Dato : 08-04-20 10:04

Hmm prøv og tag et kig på https://www.mediathand.com/ - her tilbyder de en form for encoding service, som sørger for optimal kvalitets streaming på alle dine enheder. Ellers kommer det jo også meget an på, hvad du streamer :)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-04-20 13:43

Plex er nok internettet svar på en ferrari, når vi taler om privat streaming af video, filmsamlinger, tv, live tv, musik m.m.... Kort sagt, en platform hvor du som Plex- bruger kan dele alt dit media indhold med familien, vennen m.m og omvendt.

Hvad angår rigtigt 4K streaming, findes der på nuværende tidspunkt ingen platforme som tilbyder dette. Det kan godt være at De på papiret og I deres salgstaler tilbyder 4K streaming, men er kun i virkeligheden upskalet indhold. Det samme gælder køb af Bluray/4k film m.m.
Generelt laves/optager filmindustrien næsten alle spilefilm kun i 2k og ikke 4k. Så generelt kan man sige at 4k, bluray, ultra HD og hvad man elleres kalder dem i dag, (Nu også 8k) skal man tag med et gran salt...
Ingen tvivl om at billedeformatet står meget flotter i forhold til f.eks en DVD.... men 4k bliver det aldrig.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-04-20 13:43
Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-04-20 22:52

Det er da meget tvivlsomt om der findes en smartphone eller ipad model, som kan vise en opløsning, som bare tilnærmelsesvis minder om 4k.
Såmed mindre du har et meget avanceret fjernsyn, og kender en hel speciel programkilde er 4k helt omsonst.
Husk på at det er ca. 10 gange så mange linier som et traditionelt fjernsyn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-20 16:40

Prøv med en CODEC Pack ( https://da.wikipedia.org/wiki/Codec ).

F.eks K-Lite: https://codecguide.com/download_kl.htm

..eller CCCP: http://www.cccp-project.net/

Måske opdatere din netkortdriver:

a.) http://www.algodoo.com/update-drivers
b.)https://www.avast.com/c-how-to-update-graphics-drivers
...et par skud i 'tågen'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-04-20 23:52

Jeg vil gerne kunne se film og serier i 4K uanset hvilket device jeg benytter.

Nu er jeg ikke rigtig klar over hvad du/ andre mener med STREAME.

Nok nærmere dine genstande der ikke kan klare det nye MKV Codecs H265 som de fleste 2 - 4K film laves med = opløsning på over 1920 x 1080 og op til jeg ved ikke hvad, og så snakker vi om hastigheder på op 40Gb pr sekund = totalt vanvittigt, men ufejlbare film.

Jeg ? streamer 4K film på et net med danmarks laveste hastighed som
Dog er nedskaleret til noget mine apperater kan forstå = billed opløsning på 1920 x 1080
Så et eller andet på dine genstande virker ikke optimalt.

Er det mellem dine genstande, den er gal?

Selv bruger jeg en Android box, og den ÆDER alt = men mit TV kan ikke følge med:
https://www.google.com/search?ei=gC2WXsrdGu34qwHZi5GgBg&q=codec+mkv+h265&oq=MKV+Codecs+h&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgCMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeOgQIABBHOgQIABATOggIABAWEB4QE0oJCBcSBTEwLTYxSggIGBIEMTAtNFDfHVjwL2D2SWgAcAJ4AIABa4gByAGSAQMxLjGYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6&sclient=psy-ab

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-04-20 23:54
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-04-20 23:57
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-04-20 00:06

Og så er der forresten også de såkaldte falske K formater som er gamle film der er scaleret op i billedet med total dårlig kvalitet - uden redigering af selve billedkaliteten, som koster mange penge.

Se bare den nye Restaurerede Matador serie og sammenlig med den gamle, med grynede og ? flueklatter på.