/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvor retter jeg webshop-data hos Google?
Fra : cristian2
Vist : 423 gange
40 point
Dato : 31-03-20 12:21

Når man bruger Google søgning til at finde vores website, så dukke adresse, åbningstider osv op i højre side af vinduet. Her kan man vælge "Website" og således komme ind på vores webshop. Men der er desværre fejl på siden, når man bruger denne tilgang. Det må skyldes en fejl i Googles data om websiden, for der er ingen fejl på webshoppen, når man skriver adressen direkte ind i browseren.

Hvor retter man evt fejl? Kan man slette alle data hoa Google og skrive dem ind igen et sted - eller skal det gøres på anden måde?

Jeg har forsøgt at rette det i Google My Business uden held. Måske findes der et link et sted med en beskrivelse af hvordan man gør?
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 31-03-20 12:27

Citat
Når man bruger Google søgning til at finde vores website, så dukke adresse, åbningstider osv op i højre side af vinduet. Her kan man vælge "Website" og således komme ind på vores webshop.

Hvad er det for en side du vil åbne?

Hvilket program har du brugt til at lave sen domtalt hjemmeside?
Det er jo på din hjemmeside editor fejlen ligger, det kan du jo ikke rette andre steder.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 31-03-20 12:37

Det blev vist noget kludder:

Hvilket program har du brugt til at lave de omtalte hjemmeside?
Det er jo på din hjemmeside editor (et forkert oprettet link formentlig) fejlen ligger,
det kan du jo ikke rette andre steder.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 31-03-20 12:42

Det er Woocommerce. "Kategorier" fungere ikke når man går ind via en Google søgning. Så det må vel være via Googles adresse og website fremvisning at fejlen opstår?

Vælger du metode "2." er der ingen fejl i "Kategorier". Vælger du metode "1." fryser "Kategorier" (ringe, øreringe, halskæder, armbånd).

Metode 1. Google søgebjælke / nina roende jewelry / klik "Website" (til højre i billedet) / http://ninaroende.dk/home-2/

Metode 2. Adressen skrives direkte ind i browseren: https://ninaroende.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-20 17:18

Du kan som regel gå ind på dele af en hjemmeside uden at få det hele med, hvis dit søgeord passer til delsiden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-20 20:22

Ret dine <meta..> data på hjemmesiden.

Hvis du benytter iframes / embed ? ...er det næsten et uløseligt problem.:

https://seo.co/google-crawl-iframes/

Bruger du serverside kode (ASP(-X), PHP, Perl, RUBY.. el. andet?), så tjek <meta..> kode på hver "include" fil.

Studér: https://www.henrik-bondtofte.dk/

Ps. Dette er IKKE en reklame. Du kan selv søge på SEO ( Search Engine Optimizasion ).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-04-20 11:19

Linket og siden https://ninaroende.dk/ fungerer jo ganske frotrinligt her...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 01-04-20 15:41

poten ->Det kan være jeg tager fejl?

Citat
Når man bruger Google søgning til at finde vores website,

Osv.

..har vist ikke noget at gøre med om linket til sitet virker?

Det er alene et spørgsmål om at kunne søge efter sitet på Google ....eller andre søgemaskiner?

..som jeg har forstået spørgsmålet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-20 15:50
Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 01-04-20 19:46

Citat
Det er alene et spørgsmål om at kunne søge efter sitet på Google ....eller andre søgemaskiner?

Ja, det handler ikke om hvorvidt hjemmesiden virker. Men kun om at "Smykkekategorier" ikke virker, alene når man klikker ind via en google-søgning hvor man benytter sig af Googles præsentation til højre i billedet med gadebillede, kort, åbningstider og de tre grå knapper: "Website", "Rute", "Gem".

Tak for linksene, Molokyle. Der er noget at følge op på. Desværre er det for teknisk for mig at give mig i kast med rettelser her.

Men summasumarum er dermed, at det ikke i "Google My Business" jeg skal finde fejlen?

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 02-05-20 20:53

Tak for svaret molokyle.