/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gode engangsbarberskrabere?
Fra : JeppeArne
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 29-03-20 12:55

Jeg har tidligere stillet dette spørgsmål (6. jan. 2019: https://www.kandu.dk/Spg179683.aspx), men spørgsmålet er nu blevet markeret som annulleret. Jeg er ikke klar over hvorfor.
Spørgsmålet var i sin tid foranlediget af, at jeg i en del år havde haft meget svært ved at finde gode engangsbarberskrabere i butikkerne. Jeg havde dog fundet frem til, at gode barberskrabere af mærket Zorrik kunne fås ét sted i Danmark, nemlig hos Billig-Billy. Nu har jeg imidlertid fået at vide hos Billig-Billy, at det er uvist, hvornår butikken igen får disse engangsskrabere på lager, hvis de overhovedet får dem igen. Jeg vil derfor gerne høre, om der er nogen her, der har noget at tilføje mht., om og i givet fald hvor man kan skaffe Zorrik engangsbarberskrabere, eller som har kendskab til engangsbarskrabere, som er kvalitetsmæssigt (og prismæssigt) sammenlignelige med Zorrik engangsskrabere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-20 13:03

Køb en elektrisk barbermaskine. Den kan bruges i årevis ..under alm. rengøring/vedligeholdelse

... naturligvis!

Det er billigere og mere miljøbevist. Vi kan jo bruge el fra vedvarende energikilder som vind-/vand. og -solkraft

:-8 </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-20 13:06

Engangs'lort' håber jeg er under udfasning! Det ville være svært fornuftigt!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-20 13:12

Ps.

Citat
spørgsmålet er nu blevet markeret som annulleret. Jeg er ikke klar over hvorfor.

Læs dog:

Citat
Luk dine spørgsmål
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket dette efter 3 måneder, vik Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point.

Du skal sørge for, at lukke dit spørgsmål, enten i form af at acceptere et svar, eller annullere dit spørgsmål. Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 3 måneder vi du automatisk modtage 5 ledige point.

Kilde: https://www.kandu.dk/faq.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 29-03-20 22:16

Sidste gang jeg brugte en ? høvl som knækkede, brugte jeg en gas pistol/ brænder = men med andre problemer til følge.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-20 15:22

Når jeg 'barberer' mine sparsomme cykelben, når det engang bli'r forår?
SÅ bruger jeg sgu da en engangslighter fra Netto eller Aldi !
..man skal være hurtig på fingrene . Ellers futter hele understellet af!
Det er MEGET billigere, men lugter ikke så godt ...siger min kæreste

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-20 17:14

En af mine venner brugte "BIC" som jeg husker det.

Kommentar
Fra : JeppeArne

Dato : 31-03-20 17:23

Ejvind, jeg har også prøvet BIC engang, men de hører vist til de skrabere, der er lige så sløve, som Zorrik er, når jeg kasserer dem efter 10 barberinger.

Måske er det ikke blevet tydeligt for alle, men mit spørgsmål var alvorligt nok ment, og seriøse svar er stadig MEGET velkomne.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-03-20 18:24

Hvordan hænger ordet engangsskraber sammen med at de er sløve efter 10 ganges brug?

Det er meningen, de kun skal bruges en gang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-20 18:34

Det er en sammetrækning af " en gang skraber - (altid skraber) "

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-20 20:38

Skal man bruge en 'mekanisk' barberskraber til brug for mere end een gang?

Dette er ingen REKLAME, men jeg har med stort held brugt den fra MATA's:

https://www.matas.dk/gillette

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-03-20 23:10
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-03-20 23:57
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-04-20 00:10
Kommentar
Fra : JeppeArne

Dato : 01-04-20 17:40

Mange tak, Katekismus, for et seriøst indspark. Jeg vægrer mig dog ved at købe så stort ind til en pris, der er 1,5 gange Billig-Billys. Jeg venter i hvert fald lidt og ser tiden an, om ikke Billig-Billy skulle få dem hjem, til de igen åbner deres butikker.

Kommentar
Fra : JeppeArne

Dato : 01-04-20 17:51

"Hvordan hænger ordet engangsskraber sammen med at de er sløve efter 10 ganges brug?

Det er meningen, de kun skal bruges en gang."

Bille1948, det ville utvivlsomt glæde producenten, om man kun brugte dem én gang. At de kan bruges 10 gange, gør, at de formentlig også miljømæssigt sagtens kan konkurrere med elektriske barbermaskiner, især nu, hvor plasten genbruges.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 02-04-20 13:26

Det fremgår ikke, om du søger en billig løsning, eller om du ikke ønsker at bruge den samme skraber flere/mange gange, men er du indstillet på at bruge skraberen, til den er sløv, vil jeg anbefale Aldi. Håndtag og skrabere i første køb og ellers tilkøb af løse hoveder. Jeg bruger den med 4 blade og er svært tilfreds.
De har vist også en variant med 6 blade - det anser jeg for at være noget Gillette-fis, som ikke barberer bedre, men kun er til besvær mht rensning.
Mvh