/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Se tv2 og kun tv2 over bredbånd.
Fra : Eyvind
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 27-03-20 11:24

Hej.
Kan man se tv2 via internettet uden at skulle købe en masse pakker.

Vi bruger i øjeblikket Boxer, men vores antenneforhold er ikke så gode mere, selvom vi kan se hovesenderen. Derfor kunne jeg tænke mig at købe tv2 over nettet.
Eyvind.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-03-20 11:28

Hvorfor ikke skifte BOXER ud med Canal Digital?

Det er noget der virker...

https://tv.canaldigital.dk/home

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-03-20 11:31

Derforuden kan du jo se alle kanaler på din computer...

https://www.canaldigital.dk/kundeservice/

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 27-03-20 11:41

Poten! Det er ikke gratis

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-20 11:54

Smart - netop - 4 gange så meget som jeg giver nu hos boxer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-20 11:57

Jeg forsøger ikke at få gratis TV - men bare nøjes med at betale for det jeg vil se > tv2 <

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-03-20 12:26

Citat
Jeg forsøger ikke at få gratis TV - men bare nøjes med at betale for det jeg vil se > tv2 <

Klart nok, men det kan TV 2 ikke leve af!

Jeg skrev blot om Canal Digital fordi du gjorde opmærksom på dårlige antenneforhold.
At få TV 2 gratis kan du godt glemme alt om!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-20 12:36

Du skal have tv2 play
https://forside.play.tv2.dk/

Det koster lige fra 49 kr til 179,-

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-03-20 12:50

Så læs dog for f. det han skriver!

Citat
Jeg forsøger ikke at få gratis TV - men bare nøjes med at betale for det jeg vil se > tv2 <

Klart nok, men det kan TV 2 ikke leve af!

Jeg er ret sikker på at TV2 er ret ligeglad med hvordan de får pengene, bare de får dem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-20 12:52

Man kan ikke med tv2 play se alle tv2 udsendelserne, og ingen af dem medens de forgår, men først senere.

Der er for nylig i mange master lavet ændringer for at forberede det nye tv system.
Det betyder at du måske skal lave en ny kanalsøgning for at kunne få din lokale ogbedste TV2 sender.

ellers er det jo bare om at få en ordentlig antenne . TV2 kan ses over -næsten - hele landet på en bare nogenlunde hæderlig tv andenne . Enest untagelde er lang kyskerne med høje skrænter.

Du kan også få et abonnement på tv2 via internettet. Men det er ikke tv2play.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-03-20 12:53

Jeg vil tro det kræver et Smart TV, der kan gå på nettet, men det har du måske allerede?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-03-20 12:54

Inden du afskriver Boxer via antenne helt så prøv at flytte antennen op så højt som muligt. Det hjalp hos min veninde.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-03-20 13:12

når du har boxer abb. har du også adgang til https://boxerplay.dk/ kvit og frit
du skal bare tilmelde dig på "min side" https://www.boxer.dk/mine-sider/boxer-play/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-03-20 13:20

Jeg bruger også Boxer Play, det fungerer fint

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-20 13:59

Citat
Favorit
SE LIVE-TV

Alle on demand-programmer med nyt indhold og snigpremierer hver dag
Fem af TV 2s livekanaler
109 kr./md.
Med reklamer

139 kr./md.
Uden reklamer

Alm. reklameblokke indgår i live-tv

https://forside.play.tv2.dk/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-20 14:00

Men det er godt nok nemmere som dk skriver
https://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=180594#2056220

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-20 17:23

Citat
Som Boxer-kunde får du fri adgang til Boxer Play. Så kan du se alle tv-kanalerne i dit abonnement på mobil, tablet, computer samt via Chromecast overalt i Danmark og på din ferie i EU. Og du får ekstra nabolandskanaler med oveni (gælder ikke Boxer TV 2-kort).

Så nu kigger jeg lidt på den fra Klaudi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-20 19:20

Tja - det går jo meget godt med TV2 over nettet, bort set fra at det hakker på min computerskærm. Om det er hastigheden eller min bærbare computer ved jeg ikke rigtigt.
Så jeg prøver lige Klaudis forslag et stykke tid.

min forbindelse er via yousee
Jeg betaler for 50/12 og hastighedsmåleren viser 50/12 hos tdc/yousee.

46,1 / 11,9 https://xn--bredbnd-ixa.dk/hastighedstest (oister)

39,4 / 11,8 https://stofa.dk/bredbaand/hastighedstest

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-20 19:25

Tak for svaret Klaudi. Din henvisning kan jeg bruge, så nu må jeg se om det er computeren eller netforbindelsen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-20 19:57

velbekomme

Troede du havde boxer!

Den med det hakker kan være mange ting, program der kører i bagggrund eller som du selv er inde på netforbindelsen.

Og der er også tryk på stream nu i disse corona tider

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-20 20:06

Jeg har boxer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-20 19:17

En lille pussighed observeret.

3 stk bærbare hakker i tv2 play med kabel direte til router. Een ad gangen altså.

1stk tablet med for gammel android udgave virker slet ikke.

Men min samsung mobil virker fint og spiller film, uden at hakke selv 10 meter fra routeren.

Jeg har bestilt en ny hurtigere bærbar computer hos Finansminstrinden.

Måske jeg også skulle bestille et nyt smart tv til den nye DVB/t2 frekvens så jeg er fri for at køre igennem min Humax optager.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-20 20:10

Så må vi krydse fingre for at der er finanser til ny pc

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-03-20 13:25

Citat
En lille pussighed observeret.

3 stk bærbare hakker i tv2 play med kabel direte til router. Een ad gangen altså.

Citat
Men min samsung mobil virker fint og spiller film, uden at hakke selv 10 meter fra routeren.

Kan det mon have noget at gøre med hvilken opløsning der bliver afspillet med? På Dplay kan man vælge mellem tre opløsninger ved at klikke på tandhjulet. Den opløsning som der som standard køres med på min bærbare får den til at hakke. Men når jeg sætter den til den lave hakkes der ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-20 15:58

Klaudi - der er nu bevilget et nyt 32 - 40 tommer smart TV
Så kommer næste problem - hvilket skal det være.

Søren - det vil jeg prøve, hvis det er displayopløsningen du mener.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-03-20 17:35

Citat
Søren - det vil jeg prøve, hvis det er displayopløsningen du mener.

Det er ikke din egen skærmopløsning jeg tænker på, men den opløsning som du modtager udsendelserne med. På Dplay er der, lige når man går ind eller flytter på musen, en linie hvor der bl.a. er et tandhjul. Her kan man vælge mellem tre opløsninger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-20 20:37

Fint Søren - for det hjalp heller ikke at ændre opløsningen og hastigheden på de 60 Hz kunne ikke røres.
Nu har jeg fundet ud af at din dplay ikke var en forkortelse af display.

Nu har jeg startet dplay op ---------------------den har jeg slet ikke adgang til.
Jeg købte bare den billige adgang til tv2 på 137 md.

Men hos tv2 play fandt jeg ikke nogen justeringsmulighed.

Måske skal skal der også søges om en nyere computer.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-03-20 01:14

Ærgeligt at jeg ikke kunne hjælpe.

Hvis du går ind på dplay.dk og klikker på "Tilmeld dig" og køre lidt ned så er der en knap hvor der står "Start gratis adgangsperiode". Så får du 14 dage gratis.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-20 14:09

Tak søren - men jeg har lige købt tv2 play og nu vil jeg ikke hoppe over de små gærde mere.
Det bliver et nyt smat TV som også kan køre på min router.

Ud og kigge på noget helst 40" smat tv.