/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Tørfoder
Fra : kenwood
Vist : 254 gange
300 point
Dato : 25-03-20 05:19

Hvad skal en hund på 4½mrd 25kg have og spise af tørfoder ca om dagen ??? jeg har hørt at den ca skal have 300g fordelt over 2 gange om dagen, men der kikker hunden bare meget fornærmet på mig som om at den siger "skal jeg virklig leve at det"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-03-20 06:31

"Tørfoder" er jo et vidt begreb. Mine hunde har fået Royal Canin. Og det er blevet modtaget med største fornøjelse.
Men hunde er jo forskellige.

Først og fremmest: hvad er det for en hund? Race?
Og hvad siger dyrlægen? Er hunden overvægtig? For tynd? Eller perfekt?

En hvalp på 4,5 md på 25 kg, kan jo blive rigtig stor. Og mange store hunde får problemer med led og knogler, hvis de bliver fodret forkert.

Hvornår har den sidst været hos dyrlægen?
...jeg synes bestemt at du skal få en snak med dyrlægen om foder. Det er IKKE et sted man skal spare...

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-03-20 07:41

DER ER STOR FORSKEL PÅ INDHOLDET AF TØRFODER.

NOGLE SLAGS INDEHOLDER MEGET AF DET ENE OG ANDRE MEGET AF NOGET ANDET.

DER STÅR SOM REGEL HVOR MEGET EN HUND SKAL HAVE BAG PÅ FODER EMBALLAGEN, ALT

EFTER HVOR MEGET DIN HUND VEJER. SÆT DEN OP PÅ BADEVÆGTEN, SÅ KAN DU HURTIG

SE HVOR TUNG DEN ER :)

HVIS DEN GERNE VIL HAVE MERE FODER, SÅ STIK DEN ET PAR

GULERØDDER, DET LÆRER DEN HURTIG AT SPISE.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-03-20 10:23

AG112, Hunden vejer 25 kg og er kun 4,5 mdr gammel...........

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-03-20 10:33

SÅ SKAL DU KØBE SPECIEL HVALPEFODER.

DER STÅR OGSÅ ANVISNING BAGPÅ.

DU KAN OGSÅ SLÅ OP UNDER HVALPEKOST.

https://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/def/fodring-af-hvalpe/

GOD FORNØJELSE MED DEN, DEN KAN NOK HOLDE JER IGANG I DEN SJOVE ALDER :)

MVH AG112

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 25-03-20 18:03

Forskel på tørfoder.
Kig sækken oftes står der alder eller vægt og anbefalet mængde.
Kig også altid huld på dyret. Hvis man problemer med selv at se huld hør evt dyrlæge eller anden person om de vil kigge på dyret

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 25-03-20 18:56

hvad er "huld" ???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-03-20 20:23

"Ved godt huld" betyder at hunden er i lidt god stand, altså måske liiige tyk nok..
Man vil nok også bruge vendingen positivt. F.eks hvis en hund har været meget tynd, men så har taget pænt på.. måske ved foderskift.

Dyrlægen synes at min egen lille Lærke (kooikerhondje på 15 kg) er ved lidt rigeligt huld. Så hun vil gense hende og veje hende igen i næste måned.

Jeg synes selv at hun er perfekt!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-03-20 08:57

Tillykke med din nye hvalp. Den skal have den bedste opvækst overhovedet, så derfor kan du roligt regne med det AG112 skriver - det er den rigtige måde at agere på !

ØV4