/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Optager til tv
Fra : gwh
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 16-03-20 04:00

Hej
Jeg har ingen forstand på Harddisk optagere overhovedet, jeg har kun brugt en alm. VHS Combi Video til at optage tv pogrammer med, men nu har jeg fået et nyt Sony tv model KDL32WD75x har i en ide om, hvad jeg skal købe ? og hvad der kan bruges til mit tv ? Det kan evt. være en brugt på DBA ellers max 500 - 800 kr. Det skal være en brugervenlig box også nem tilslutning og den behøver ikke at skulle andet end at skulle optage.
Jeg ved heller ikke noget om, hvordan de digitale harddiske virker ? hvad er det, den optager på ? Og hvordan slettes det igen ? Jeg optager max. 4 timer pr. dag og sletter det igen.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 16-03-20 04:43

Lige en ekstra oplysning det skal være til alm. Tagantenne, ikke kabeltv.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-03-20 05:21

De fleste nye TV kan i dag optage på en USB pind, så man ikke behøver en dyr og besværlig optager.

Se side 16 - https://www.sony.co.uk/electronics/support/res/manuals/4586/45866851M.pdf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-20 09:20

Hvis du endelig vil købe en harddiskoptager evt. med dobbelt tuner - så hold øje med at tuneren er med TVb/t2 til det nye signal.
Med dobbelt tuner kan du se en kanal og optage to andre, når antennen føres videre til TV.
Min egen dobbeltoptager hedder Humax og er Boxer godkendt.
Den er et par år gammel.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-03-20 09:53

Regn med 1½ - 2GB pr times optagelse.
Og 2½ diske kræver som regel ikke ekstra strømforsyning.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 17-03-20 20:48

Tak for jeres svar, jeg har været i elgiganten, de har slet ikke harddiske til optagelse på tv, det skal jeg købe på nettet ?? meget mærkeligt syntes jeg
Så jeg er slet ikke kommet videre og er ikke blevet klogere på hvad det er jeg skal købe.
Jeg har boxer tv 2 kort i et modul isat mit tv som har DVB T T2 og ellers kun antennestik til tagantenne og jeg har ingen tv pakker og har ikke brug for det, kun at jeg kan optage Dr.1 og Tv2, når jeg er på arbejde.Jeg har stadig ingen ide om hvad jeg skal gøre, når jeg ikke ved hvordan alt sådan noget virker.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-03-20 21:16

Jeg tror du mere har brug for professionel hjælp, der kan lave det for dig.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 20-03-20 21:52

Du kan købe et nyt TV for 2-3.000 kr som kan lave optagelse på en USB-stick. Det er sikkert billigere end at få etableret andre antenner, externe optagere m.v.

Hvad med denne her:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/29557/philips-55-pus6554-4k-uhd-smart-tv-55pus6554-12

Og så køb en 256GB USB stick til nogle hundrede kr.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 20-03-20 23:48

Hej Thomas_ Mygin
Tak for dit link, men jeg har lige købt et TV med DVB T2 , tv model står i mit spørgsmål øverst.
Hvorda virker det der USB stik ? Kan den feks.indstille så den skifter altså optage fra tv2 i 1 time og så skifter den til DR 1 og optager der, når jeg bare har tag antenne og jeg ikke er hjemme ?

Annuller spørgsmålet
Fra : gwh

Dato : 20-05-20 00:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål men tak til jer der gav gode råd