/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Coronasmitte og håndtag på indkøbsvogne
Fra : ingelein
Vist : 600 gange
50 point
Dato : 14-03-20 09:11

Har i tænkt over, hvor smittebefængte håndtaget på en indkøbsvogn kan være? Selv uden Coronasmitte har jeg flere gange bedt vores Dagligbrugsen ( lukket for et år siden) om at rengøre de klistrede håndtag. Andre steder ser det ikke bedre ud. Dog har jeg i medierne læst om et varehus som spritter håndtagene af med jævne mellemrum. Jeg har tænkt på, hvad vi selv kan gøre. Gummihandsker er ingen god ide, hvis vi bagefter tager fat i for eks. Grøntsager. Vi holder os på grund af alder frivillig isoleret.
Jeg har også tænkt på, hvordan kriminalitetsstatistikken vil ændre sig p.t.
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-03-20 09:28

De kunne vel hænge noget til at rense med, lige ved siden af.
Også andre steder, hvor ting skifter hænder hurtigt.
Det kan vel ikke være så svært eller dyrt.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 14-03-20 10:00

KUNNE VÅDSERVIETTER VÆRE EN IDE. DE FYLDER IKKE RET MEGET AT HAVE MED I TASKEN.

MVH AG112

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-20 10:20

Vådservietter er ikke tilstrækkelig desinficerende. Indeholder ikke nok sprit.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-20 10:22

Men hvor henvender man sig for at gøre opmærksom på problemet. Smittekilden kan jo være på linje med effekten af lukning af grænser.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-03-20 13:42

Butikkerne heromkring har engangshandsker ved indgangen som skal benyttes!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-20 13:46

Hvor er HEROMKRING?
Ingelein

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-03-20 17:37

Jeg tror du skal blive hjemme, eller også tage din egen indkøbsvogn med, ELLER tag noget håndsprit og en klud med - så går det nok ikke så galt

Jeg tror ærlig talt ikke der nogen der bliver smittet med corona på grund af en indkøbsvogn eller andet, medmindre man går og slikker på sine fingre eller klør sig i øjnene...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-20 17:58

Nu kan man jo ikke blive smittet i hænderne.
så det er om at vaske hænder, eller spritte dem af lige efter besøget i supermarkedet.
så skal man også lære at holde hænderne fra ansigtet indtil de er gjort omhyggeligt rene.
Ved håndvast er der alt for mange , som bare vasker håndfladerne og måske fingrene på indersiden. Husk også ydersiden og mellemrummene mellem alle fingre.

Når vrerne er pakket ud hjemme , er det tid til en gang opvask mere.
Hvis du ikke kan få den fikse håndsprit, så brug husholdningssprit eller karburatorsprit.
Sprinklervæske i Danmark er for tyndt og også med glycol, som ikke er så sundt.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 14-03-20 19:18

Snit to køkkenrulle paprør på langs, og klem rørene ned over håndtaget

Eller tag en flaske alm. flaske sprit og noget køkkenrulle med og tør af.
Husk at sprit og andet ikke må omhældet på andre flasker.

Jeg ville være mere nervøs for den kunde som står og hoster hen mod dig.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 14-03-20 21:33
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-20 22:57

NETOP!
Hvorfor er der nogen herinde der tror at jeg har en skrue løs ved at være så bekymret? Jeg er årgang 1940 og min gemal 1935, så vi er aldersmæssigt i risikogruppen, men har heldigvis ikke nogen af de risikable skavanker. Derfor kan man da godt bruge sin sunde fornuft og være nervøs for smittekilder.
Vi har været alene i sommerhus i 8 dage og har nu været hjemme i 8 dage uden kontakt med andre. Vi lever også ret isolerede og kan passe os selv .... og har det godt med det.
Ingelein

Kommentar
Fra : netop

Dato : 14-03-20 23:03

INGELEIN!
Når du nu spørger hvorfor.
Fordi du opfører dig som om du har en skrue løs...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-03-20 09:08

@netop
Tak i lige måde. Tror at min skrue passer til mig.
Ingelein

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-03-20 09:35

Tak skal du have Ingelin,
det er jeg slet ikke i tvivl om

Kan du have en rigtig god weekend

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-20 09:43

Ingeleins spørgsmål er da ganske fornuftigt.
Det korte svar er at der ikke sker noget ved at få virus på hånden, bare det ikke kommer videre.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-03-20 09:49

Ifølge en amerikansk undersøgelse kan coronavirusset muligvis overleve helt op til tre døgn på overflader af plastik.
Så hellere en løs skrue i hovedet end i låget på kisten.
Ingelein
Ps. Tvivlere burde stå først i Corona køen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-03-20 11:06

Mobiltelefonen kan godt være en smittespreder: Sådan rengør du den
Coronavirus kan godt sidde på mobilen, og derfor er det en god ide at rense den.

Endnu en henvisning ( til dem med de løse skruer ??) og til@netop
Ingelein

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-03-20 13:10

Citat
Mobiltelefonen kan godt være en smittespreder: Sådan rengør du den
Coronavirus kan godt sidde på mobilen, og derfor er det en god ide at rense den.

Endnu en henvisning ( til dem med de løse skruer ??) og til@netop
Ingelein

Nu kører det da helt af sporet...

Skulle vi ikke holde os til fakta omkring dette corona cirkus :-c

Der er jo reelt ikke nogen der er døde af den virus i Danmark

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-03-20 13:25

@tænk om dit syn på denne alvorlige sag smitter. Derfor blacklister jeg dig
Ingelein

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-03-20 13:30

Der er da vist nogen der er lidt ømskindet hvis de møde nogen der har en anden mening end spørgeren...

Det var sikkert ikke længe før jeg også får den samme tur - jeg har jo heller ikke den rigtige 'alvorlige' indstilling.

Jeg tror ærlig talt ikke der nogen der bliver smittet med corona på grund af en indkøbsvogn eller andet, medmindre man går og slikker på sine fingre eller klør sig i øjnene...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-03-20 14:12

Det er alle jer med denne negligerende holdning der sørger for smitte. Selvfølgelig slikker jeg ikke på mine fingre eller piller i næse eller øjne, men det kan vi da alle uforvarende komme til. Kender du dem, der åbner en plastikpose for at putte frugt ned i den ved at slikke på fingeren? Og derefter gramser på alle avocadoer for finde en? Derefter skubber indkøbsvognen videre efter at have pudset næse?
Velbekomme og fred med den holdning . Behold den gerne!

Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-20 14:15

Jeg tror "ingelein" tit sikkert starter et spørgsmål , bare for at komme op at slås med nogen.
Og det virker jo meget godt.
På nogen trykker alderen mere hårdt, end andre.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-03-20 14:34

Jeg elsker jer allesammen!
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-03-20 14:34

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-03-20 14:43

Det er alle jer med denne negligerende holdning der sørger for smitte.

Ja, sådan kan man jo vende et velmenende svar til noget helt andet end det sagen drejer sig om.

Du har åbenbart ganske aldeles ret Eyvind.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-03-20 08:34

@til alle de ÅH SÅ KLOGE, som mener at jeg har en skrue løs. I er fantasiløse og uansvarlige.

https://nyheder.tv2.dk/2020-03-17-guide-saadan-koeber-du-virus-sikkert-ind-i-supermarkedet
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-03-20 00:49

Kundevogne, kurve, tasteture, håndtag og alle flader, hvor der kan være en smittefare, rengøres og sprittes hver dag, forklarer Superbrugsens brugsuddeler.

Og så klassikeren fra Eyvind

Citat
Jeg tror "ingelein" tit sikkert starter et spørgsmål , bare for at komme op at slås med nogen.
Og det virker jo meget godt. Hahahahaha
På nogen trykker alderen mere hårdt, end andre. Hahahahaha

Gid det må gå jer vel , for det er åbenbart kun hovedet det er galt med.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-03-20 13:33

Nu fortryder jeg næsten at jeg har blacklistet “ de fattige på hjerneceller og fantasi”
https://www.tv2lorry.dk/lorryland/far-og-soen-har-faaet-travlt-butikker-saetter-ind-med-rengoering-af-kurve
Ingelein
Ps. Vi er i frivillig isolation og sønnen har lige sat ugens indkøb ved fordøren .

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-20 23:27

Jeg forstår ikke, hvorfor der skal drives spot på Ingelein`s gode og meget relevante (desværre) spørgsmål.
Forstår i slet ikke udtrykket: Hellere forebygge end helbrede. Har i aldrig hørt om alvoren ved at blive lagt i respirator. Er i fuldstændig sikker på, det kun er naboen det overgår.

Er det italienske tilstande i ønsker ?? Går i med den faste tro, at det ikke kan ske herhjemme.
Så vil jeg sgu kalde jer en flok naive stupide dummernikker, der burde være i besiddelse af en støttepædagog, døgnet rundt. Jeg går ud fra i trods alt er over puberteten.

De sidste dage, har vi hørt om at Coronaen slet ikke har toppet endnu. Forleden dag var en overlæge fremme med, at det danske sundhedsvæsen, kan nå at bryde fuldstændig sammen.

Men er i analfabetisk, blind og døv, er i selvfølgeligt undskyldt.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-05-20 20:08

Tak Mosebaek.
Tænk at vi to gamle har større forståelse end de sikkert unge eller midaldrende, som vil gøre mine betænkeligheder til grin. Man skal jo ikke ønske dem noget ondt, men en tur i respirator kunne måske hjælpe på dumheden.
Jeg fik endda også ret med hensyn til kriminaliteten ifølge

https://frdb.dk/artikel/indbrud-er-faldet-med-en-fjerdedel-under-coronakrisen

Jeg misunder ikke de børn der eventuelt skal vokse op med så ignorante og bedrevidende forældre.... det var vist mest mænd der ikke fattede en brik af det hele.

Pas godt på dig selv og konen
Ingelein

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 12-07-20 22:02

På mit arbejde har vi en sprayflaske med rengøringsmidel(ajax eller hvad du nu bruger) blandet op med vand. En stak rene klude. Så tager vi en frisk hver gang og tørre overflader af der røres ved. Bord, dørhåndtag, nøgler, karme, armlæn på stole og mere.

-Det kan du have i din bil, hvis i har det.

-Vaske hænderne er bedre end sprit. men ude hvor man ikke lige kan vaske hænderne er håndsprit fint. ca 3 ml i hænderne og vask ligesom ved håndvask i ca 30 sekunder.

-Når du vasker hænder. Skal indsæbningen også vare de 20 - 30 sekunder. Huske at komme hele hånden rundt.

-Det er også en god ide at vaske hænderne, hvis det er muligt, når du har haft engangshandsker på.

Kommentar
Fra : sundfornuft12

Dato : 10-04-21 15:49

Ingelein hae selvfølgelig 100% ret. Og sjovt nok, at de hjernesvage kritiske røster, som mente at ingelein var hysterisk pludselig tav.
Jeg ville også holde mund og være flov hvis jeg havde været så dum og samtidig nedgørende.
Thumbs up til dig Ingelein. Håber at du og din mand stadig har det godt

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-04-21 20:21

@sundfornuft12
Tak for din indsigt. Jeg havde helt glemt mit indlæg. Ja, i dag, mere end et år efter at jeg skrev mit indlæg, er der blevet lidt tavs fra de kritikere, som mente at jeg havde en skrue løs. Ikke kun alder, men også erfaringer og en smule intelligens skal der nok til for at man kan begå sig i "Corona-situationen).
Tak for skulderklappet! Min mand er færdig vaccineret - og jeg fik første Pfitzer - Biontec stik i går, den 9. April - mindedagen for Danmarks besættelse i 1940 - mit fødeår - og 2. stik får jeg den 5. Maj. - en festlig mindedag for Danmark - og for mig!
Ingelein

Ps. Du skal ikke undre dig over tavshed fra: netop - webm - og Eyvind. De er blacklistede fra dette indlæg. Jeg gider ikke debattere med tumper.