/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Tilfør et foto flere pixels?
Fra : cristian2
Vist : 390 gange
40 point
Dato : 13-03-20 18:10

Jeg har nogle fotos som jeg lægger op på en offentlig hjemmeside, men jeg får tilbagemelding om at fotos'ene kasseres da de ikke har tilstrækkelig antal pixel. Derfor vil jeg høre, om jeg kan ændre mine fotos i PS (eller i Gimp som jeg kender) så de opnår flere pixels. I givet fald hvor i programmet gør jeg det?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-03-20 18:38

Det bliver nok svært at gøre noget ved.

Det er jo et spørgsmål om opløsningen i originalfotoet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-03-20 18:55

Har du bearbejdet det før du lægger det op? Eller hvor stammer billedet fra?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-03-20 19:00

I PS Adobe Photoshop man du ændre det under Billede -> Billedestørrelse.

Kan dog ikke lige lure, hvorfor du vælger den vej rundt, og ikke blot gemmer billede i format og størrelse som du skal anvende det til.

I Lightroom kan du lave denne øvelse som batch for mange billeder i samme forretningsgang.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 13-03-20 22:49

DU KAN ALTID ÆNDRE BILLEDSTØRRELSEN, MEN DU KAN ALDRIG TILFØJE FLERE PIXELS.

PRØV OM DU KAN FINDE DIT ORIGINALBILLED, OG SE OM DER IKKE ER FLERE PIXELS.
DEREFTER KAN DU ÆNDRE STØRRELSEN UDEN AT ÆNDRE DIT ANTAL PIXELS.

HVIS DU HAR SAT DET TIL 72 PIXELS, OG DET BLIVER FORSTØRRET OP, VIL DER IKKE VÆRE PIXELS NOK TIL AT KUNNE SE ET ORDENTLIGT BILLED.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-03-20 22:54

AG112
Det man man sagtens i PS / Adobe Photoshop. Hvis det f.eks er gemt i en opløsning på 144 pix./In kan programmet til den opløsning man ønsker. f.eks 300 pix./In Billede bliver selvfølgelig genberegnet til ny opløsning.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 13-03-20 23:13

SORRY, VI HAVDE ELLERS LIGE TALT OM DET PÅ ET FOTOKURSUS. MEN JEG KAN GODT SE

FORSKEL PÅ 36, 72 OG 300 PIXELS. MEN IKKE PÅ 300 OG 600 PIXELS.

DET SKAL JEG HUSKE AT FORTÆLLE NÆSTE GANG. TAK FOR DET TIP BENJAMIN.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-03-20 23:18

AG1112

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 40 point
Dato : 14-03-20 08:24

Dette klarer det på 2 minutter.
https://bluefive.pairsite.com/pixresizer.htm

Kommentar
Fra : myg

Dato : 14-03-20 18:06

I Mac's "Billedfremviser" kan du gøre det under "Værktøjer" & "Juster størrelse"

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 14-03-20 22:16

Tak for svaret abbaba.