/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
IFØ TOILET
Fra : vic200
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 11-03-20 10:24

Jeg har købt et lidt brugt toilet som jeg skal bruge i min kælder. Det nye er med skjult afløb og det var det gamle ikke. Nu kan det ikke være der fordi der kommer et afløb fra håndvasken og går skråt ind i afløbet i gulvet.
Kan man med en vinkelsliber slibe noget af toilettet af?
Jeg tør ikke, hvis det hele nu regner.
Har en eller anden her noget erfaring med sådan en opgave.

Jeg har også den besværlige mulighed for at lave et større gul i beton gulvet og flyttet afløbet fra håndvasken, men det bliver en større omgang.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-20 11:10

Skulle du ikke have taget højde for det, inden du købte toilettet, og så have fundet et, der passede?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 11-03-20 11:19

Meget nemt at være bagklog
MVH
Modresvilje

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-20 14:10

Vinkelsliber med såkaldt diamantskive kan der nok med forsigtighed skæres lidt af.
Med sådan en skæreskive har jeg skåret fliser og de meget hårde klinker.

Jeg har dog aldrig skåret i en toiletkumme.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 11-03-20 22:52

Som Eyvind skriver. Du kunne jo lave en test på det gamle toilet.
I øvrigt må det være nyttefuldt at få kommentaren fra "Bille 1948" - det kan da virkeligt bruges til noget; giv ham en pose point så han bliver opmuntret til at give sine nyttefulde råd til andre, som har et problem.

Mvh

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-20 23:17

Det er IKKE "bagklogskab", men rettidig omhu!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-03-20 08:45

Det kan lade sig gøre at skære i porcelæn, som et toilet består af, men meget forsigtigt og me en NY diamantskæreskive !!
Ellers vil jeg foreslå at købe et andet toilet uden skjult vandlås - de kan også fåes brugte !!!

ØV4

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 13-03-20 11:48

Citat
Det er IKKE "bagklogskab", men rettidig omhu!
og hvad kan vic200 bruge det til?
Det ville klæde dig Bille1948 at svare på spørgsmålet…..

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 20-03-20 16:40

Tak for svaret Eyvind.
Du var den første der kom med ideen. Jeg har først haft tid dag, når jeg alligevel går hjemme og hente en diamant skæreskive. Jeg troede den kostede røven ud af bukserne, men nej. Jeg har lige forsøgt på det gamle lokum og det virker godt med den lille vinkelsliber med en skive på 12 cm. Jeg har også en stor, men bruger den lille.
Tak for tippet, nu slipper jeg for at bruge min borehammer og lave hul i kældergulvet.

Kommentar
Fra : Bamalam2

Dato : 29-04-20 14:09

Hej Vic200

Hvordan gik dit projekt?

Mvh
Lars
https://www.anderup.dk/