/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Stueantenne / Boxerkort til TV2 /
Fra : kipumi
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 10-03-20 21:50

IJeg har et spørgsmål, der ligner et af de tidligere, men vil hellere selv spørge: Jeg har stueantenne – jeg har et tv med flot billede – og et boxerkort til 99,00 kr. pr. måned, så jeg kan se TV2 – der ud over har jeg en boks til at afspille DVD er, som jeg låner på biblioteket og på den kan jeg også optage programmer fra TV – og se en anden dag.
Den sidste tid virker stueantenne ikke optimalt, og jeg må flytte rundt på den (sidder på en reol tæt ved TV) – men jeg er nogen gange træt af det. I dag har den bare skulle flyttes 5 gange. Er der nogen der ved, hvorfor?? Det er jo ikke fordi jeg overhovedet rører den. Tænker lidt på en Grundpakke fra Yousee. Men der skal også en boks med, synes jeg, jeg læser. Hvad er den til? Jeg kan også læse, at man kan købe et Tv med indbygget boks?? Usb og kortlæser eller hvad det hedder. Men vil det løse mit problem med stueantennen. Måske kan et DMi kabel blive slidt? uden jeg rører det ? – vil det hjælpe at skifte det ud ? ellers aner jeg ikke, hvad det er. Det må ikke være en besværlig eller dyr løsning. (Så havde jeg ikke haft min stueantenne i over 10 år) God råd ønskes.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-03-20 21:56

Har du mulighed for at sætte den udvendig på din ejendom?
Jeg gætter på at det er signalkvaliteten og ikke signalstyrke, der er dit største problem.

Så at du flyttet antenne har blot samme effekt som at genstarte, signalmodtagelsen. Du vil formentlig opnår det samme ved at blot at tænde og lukke TV.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-03-20 22:04

Den tekniske forklaring er vel at Boxer putter flere kanaler i sammen frekvensområde.
Og der ved skiftet modulationsteknik fra 16 QAM til 64. Hvilket gør signal mere følsomt for reflektion / interferens.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 10-03-20 22:04

Glemte at sige, jeg bor i lejlighed - og at den boks, jeg har er en Harddiskoptager - hvor jeg sætter mit boxerkort i . Det andet er vist noget sludder. Måske er Yousees Boks også en harddiskoptager. Måke sidder der sådan en i et nyt TV ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-03-20 22:32

Du kan også tjekke om dit antennestik fra din stueantenne sidder rigtigt i modtager.
Alternativ købe en ny stueantenne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-20 00:08

Min løsning ligner din lidt , blot har jeg en megetbedre antenne end din stueantenne.
Boxer har pr.1 marts skiftet på teknikken. Det betød at jeg måtte lave en ny kanalsøgning, hvorefter alt virkede fint igen.

sæt din stueantenne som du gjorde oprindelig. Lav så via modtageboxens menu en ny kanalsøgning. VHvis der stadig er besvær , skal du nok have en bedre antenne. Billige stueantenner med indbygget forstærker er ofte noget bras, som kan overstyres af lokale stationer, eller denye mobiltelefon frekvenser.

Stueantenne er normalt kun gode nok, hvis man bor ret tæt på den pågældende sender.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 11-03-20 01:50

Køb en Android TC box og du er færdig med alt andet bøvl.
Har selv en til den dyre pris af 340.- inclusiv forsendelse.
Kræver kun en NET forbindelse og alle problemer er væk.
Du henter bare de Apps til kanalerne du skal bruge og det virker = med de koder der komme med dine betalings kanaler.
Den jeg har, er med Bluetooth og kan fjernstyres? jeg ved ikke fra hvor mange genstande.

Har dog købt en MUS til min, da fjernbetjeninger er møjhamrende tosset/ langsom, sikkert som alle andre Smart-tv

https://www.youtube.com/watch?v=OF8fusARci0

https://www.google.com/search?ei=MDNoXqbTH6XqrgT_iI_wBA&q=android+9.0+tv+box&oq=Android+9.0+&gs_l=psy-ab.1.1.0l10.3421.3421..5108...0.0..0.89.249.3......0....1..gws-wiz.......0i67j0i7i30.J1tLxL8mvXQ

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-03-20 22:45

Hej gør som transor skriver, lav en kanal søgning på dit tv, den 31 marts skiftes der tv signalet til DVB T2 så det skal dit tv eller din box til boxerkortet have indbygget. Hvis du feks. I denne måned kan se Disney Chanal gratis på dit boxer kort så HAR du DVB T2 enten i dit tv eller i din box. Ellers ring til Boxer support og bed om hjælp.
Men jeg tænker at du mangler at kanalsøge efter den sidste opdatering på sende nettet d. 4 marts.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 12-03-20 21:02

GWH - jeg har lavet kanalsøgning igen, og jeg kan ikke se Disney... jeg tror, det er fordi jeg ikke har kabelTV - men kun stueantenne. Jeg vil ringe til Boxer i morgen ( jeg var nr. 28 i dag !!) og spørge dem , om de kan hjælpe. Jeg kan se en Tvpakke - den billigste er på 299 pr.måned - dvs jeg har sparet 35.000 kr ved KUN at have stueantenne ??i de sidste 10 år. Kan det virkelig være rigtigt, at det koster så meget pr. måned ?

Accepteret svar
Fra : gwh

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-20 11:07

Hej kipumi
Jeg har kun alm. Tagantenne og har måttet skifte mit over 10 år gamle tv ud med et 1år gammelt med DVB T2 fra DBA og nu virker mit tv fint, jeg skal så bare rode med at kunne komme til at optage.
Jeg tror at du skal have ny box med DVB T2 og så burde det virke med din stueantenne igen.
Jeg nægter at købe tv pakke, alt det har jeg ikke brug for at se.
Håber at du knækker koden, lige som jeg skal knække min om at optage .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-20 19:59

Efter din søgning, så prøv kanal 88 (testkanal)

Jeg har selv bokser og et TV uden tvb/t2 men kun TVb/t
Men en harddiskoptager med tvb/t2

Derfor forbinde sådan:

Antenne (ufo model) ...................harddiskoptager----------Hdmi-------Tv

Et andet Tv med TVb/t2 på mit computerrum med ekstra bokserkort.
Gammel styeantenne..............Tv

Øh - jeg kan se hove senderen.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 14-03-20 20:41

Tak for svaret gwh.
Jeg må se, hvordan jeg får tingene til at virke, nu har jeg fået en masse ideer. Ellers må jeg jo spørge igen.