/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Antivirus Windows 10 stationær
Fra : blendstrup
Vist : 343 gange
500 point
Dato : 08-03-20 12:20

Jeg har McAfee Antivirus plus indtaleret, og har ikke haft virus,men det skal fornyes nu, Hvilket gratis antivirusprogram har samme stabilitet og sikkerhed som det jeg har, da det irriterer mig at det fjerner alle mine farvede ikoner ved aut.rensning.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-20 12:40

Har du tænkt over den gratis Microsoft Windows defender?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-03-20 13:07

Jeg bruger AVG den kører bare og jeg lægger aldrig mærke til den.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 08-03-20 13:47

Min windows 7 er født med Microsoft Security Essentials, og den opdaterer åbenbart sig selv. Jeg har i hvert fald aldrig set noget til den.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-20 13:54

=>hvaderikkeibrug: Det er den samme jeg anbefaler, og den opdater ganske rigtigt sig selv automatisk, og den er gratis.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-03-20 14:03

Hvis du kører windows 10, er det ikke nødvendigt at installere andre AntiVirus programmer, bare sørg for at det indbyggede er aktiveret:

Håber du forstår Tysk:

https://www.youtube.com/watch?v=OVrmwIfluKk&t=6s

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-03-20 19:51

da det irriterer mig at det fjerner alle mine farvede ikoner ved aut.rensning.

Det kræver vist en nærmere forklaring.
Har du et program der laver dine ikoner om, kan det selvfølgelig stå som et virus angreb og fjernes af diverse sikkerhedsprogrammer.
Så skal du bare sætte programmet under godkendte programmer, så bliver det ikke skannet og du har dine ikoner i fred.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-03-20 19:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-20 20:01

microsoft-security-essentials - er vist ikke ti l windows 10

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-03-20 21:30

Citat
microsoft-security-essentials - er vist ikke ti l windows 10

Nej overhovedet ikke. Artiklen er fra 2012, og total forældet. Tjek venligst det I linker til. Tak.

https://www.microsoft.com/da-dk/windows/comprehensive-security

Og så er det bare jeg tænker, hvem kan beskytte et system bedre end dem der kender det ind og ud??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-03-20 21:33

Citat
McAfee Antivirus plus
Jeg ved ikke hvordan det er nu om dage, men tilbage i tiden var McAfee kendt fort at bruge en del resource på maskinen. Og husk når du afinstallerer, et antivirus program, er det bedst at bruge et specielt program der også fjerner de dele der ligger dybere nede i systemet f.eks. IoBit Uninstall, ellers risikerer du bare at der ligger rester tilbage.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-03-20 23:17

Brug dog Windows 10´s gratis og indbyggede antivirus program og firewall og glem alt om de "gode" gamle ditto programmer.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 11-03-20 02:08

Altså?
Man skifter ikke bil fordi døren ikke altid virker - eller gør man.

Hvad er der GALT med dine IKONER..? og hvilke?

da det irriterer mig at det fjerner alle mine farvede ikoner ved aut.rensning.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 250 point
Dato : 11-03-20 02:14

Brug dog Windows 10´s gratis og indbyggede antivirus program og firewall og glem alt om de "gode" gamle ditto programmer.

UTÆT som en SI med et stort HUL? der er større en SIEN.
Lortet dumper i alle test, og Deres Firewall lukker ALT ud/ind = der skal bruges til MS osv.
Skidtet kan man lave regler med, men hvorfor tillader MS kun traffik til deres ? hjemmebrug.

Få en uafhængig Firewall der intet har med andre at gøre, så kan du lukke det meste FIS ude.
https://www.majorgeeks.com/files/details/privatefirewall.html

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-03-20 17:06

Læs denne artikel og bliver meget klogere.
https://www.netkablet.dk/windows-10-antivirus/

Godkendelse af svar
Fra : blendstrup

Dato : 16-03-20 11:46

Tak for svaret abbaba.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-03-20 12:07

Citat
My result for Privatefirewall in its default mode.. is that it only blocks 120 out of 340, inc 2 rootkits.
Is this firewall no longer being updated or as good as it used to be?
Rigtig super program (Ironi). https://www.wilderssecurity.com/threads/privatefirewall-awful-results-in-comodo-leak-test.341544/
Jeg undrer mig over at programmet slet ikke er repræsenteret, på nogen som helst liste med de bedste antivirus / Firewall programmer, når det nu e så godt?