/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook mails op i skyen - Gmail...
Fra : PeterPeter
Vist : 193 gange
50 point
Dato : 06-03-20 10:20

Hjælp til: En lille firma skal have mails i skyen !!

Kære alle
Situation pt:
Et lille firma har en standalone pc med Windows og Outlook. Al deres mail kommer direkte ind i Outlook på pc.

1.
De ønsker, at mail skal kunne tilgåes flere steder fra. Jeg vil foreslå at deres fremtidige mails videresendes til en nyoprettet Gmail konto.
Det er vel den nemmeste måde at løse dette på ??

2.
De har to administrative deltidsmedarbejdere, der skal kontrolere de indkomne mails.
Skal de bruge den samme Gmail login - eller kan de have hver deres login, men kontrolere den samme postkasse ??

3. Er der en mulighed for, at de kan konvertere/sende/flytte alle deres gamle mails fra Outlook over på den nye Gmail konto ??

Ovenstående løsning er vel den nemmeste, eller er der noget bedre - eller noget jeg har glemt ??

Tak - Hav en dejlig dag.

/Peter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-20 14:09

De fleste kan videresendes til en gmail konto
En gmail konto kan almindeligvis fra flere computere/telefoner/tablets på samme tid.

Uden synkronisering vil det kun være den åbnede mail der kan slettes
Ved synkronisering vil en sletning slette selve mailen

www.google.dk
Login
indsæt din gmail eller opret en gmail
klik på den sorte stjerne oppe til højre
vælg indstillinger
vælg så konti og import
rul ned og klik på tilføj en konto
nu skal den videresendte mailkonto sættes ind
det skal lige konfirmeres der hvor du normalt læser den "gamle" mail
Du kan vælge om der skal svares fra den oprindelige mail eller fra din gmail
Alle kan se at mailen har været åben

Sådan gøres det, hvis jeg har husket det hele

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-20 14:22

Hvorfor ikke bruge Office 365, det koster knap kr. 300,- ex. moms om året for en postkasse?