/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette Windows 8 old
Fra : Eyvind
Vist : 336 gange
100 point
Dato : 04-03-20 10:56

Hej - min hukommelse er lidt rusten.
Jeg har opgraderet Windows 8 til 8.1 (automatisk og gratis af Windows selv)
Der ligger en "Windows 8,old" som fylder ca 18 GB.
Og så er det jeg ikke kan huske om den bare kan slettes

Ps. Jeg har gemt min gamle win 8, så jeg får ikke brug for at gå tilbage.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-03-20 11:03

Hos mig har Windows selv slettet den mappe efter et stykke tid

Har nemlig selv prøvet på det uden held !

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-03-20 11:13

ppk har formentlig ret m.h.t. at mappen, eller indholdet, slettes automatisk Hos mig er der en windows.old mappe med kun et par enkelte filer i (noget til grafikdriveren).

Hvis du gerne vil af med mappen og ikke kan gøre det umiddelbart så prøv i fejlsikret tilstand. Jeg er helt sikker på at den ikke indeholder noget som som ikke kan undværes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-20 11:44

Den har lige brokket sig og ævlede noget om admin rettigheder.
Nu prøver jeg ar fjerne skrivebeskyttelsen i mappen - omkring 45 min. tilbage.

Ellers vil jeg prøve med Linux eller mini tool.

I øvrigt kører den win 8.1 rimeligt godt på en gammel Toshiba.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-20 12:53

Mig bekendt kan du slette OLD gennem Diskoprydning ikke bare klikke på oprydning, men gennemse mulighederne.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-03-20 13:10
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-20 13:11

Den var ligeglad med den skrivebeskyttelse.

Men jeg så tilfældigt ved at højreklikke på windows.old et makuleringsværktøj som følger med iobit uninstaller ------------ nu makulerer den filerne. Det kommer nok til at tage lidt tid for den tager een ad gangen.

Næste opgave bliver så at fjerne nogle af de små "genoprettelses partioner" som nok hørere til den gamle win 8

Heldigvis ligger det hele i en Aomei backup.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-20 13:17

Brassovitski
Den side har jeg også prøvet at følge....................men det er vist kun win 10

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-03-20 13:50
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-03-20 14:26

Jeg har slettet den med diskoprydning, som ligger i Windows, bare søg efter det.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-20 16:50

Tak for svaret abbaba. Tja det mest nærliggende overså jeg lige.
Der skulle lige 3 svar til for at jeg kunne vågne op, og bruge oprydning ........................som jeg har gjort før.

Ps. Jeg havde harddisken ude og angreb den med linux ubuntu......................hjalp ikke.