/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
midlertidelig filer.
Fra : kenwood
Vist : 305 gange
100 point
Dato : 16-02-20 16:41

Hvordan sletter man dem i windows 10 edge, diskoprydning kan ikke gøre det ?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-02-20 17:42

Det kan man ikke. Man kan installere en anden browser og vælge den som standard. Edge vil dog stadig ligge på maskinen.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-20 18:00

Har du opdateret Edge til den nye Edge Chromium? Så tast CTRL+SKIFT+DEL så kan du slette dem der!

Den gamle version, prøv CTRL+H

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-20 18:04

Har du Ccleaner og den nye Edge så kan du tilføje den i ccleaner ved at oprette en fil med navnet Winapp2.ini.
Åbn den med notepad og indsæt dette, gem fil og læg den i mappe hvor ccleaner er installeret:

; Microsoft Edge Insider

[Edge Cookies CC *]
LangSecRef=3006
DetectFile=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*
Default=False
FileKey1=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*|Cookies;QuotaManager
FileKey2=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\IndexedDB\http*_*.indexeddb.*|*.*|REMOVESELF
FileKey3=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\Local Storage|http*_*.localstorage*
FileKey4=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\Pepper Data\Shockwave Flash\WritableRoot\#SharedObjects|*.*|RECURSE
ExcludeKey1=FILE|%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\Pepper Data\Shockwave Flash\WritableRoot\#SharedObjects\*\macromedia.com\support\flashplayer\sys\|settings.sol

[Edge Crash Reports *]
LangSecRef=3006
DetectFile=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*
Default=False
FileKey1=%LocalAppData%\Microsoft\CrashReports|*.*
FileKey2=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data|CrashpadMetrics*.pma
FileKey3=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\Crashpad|metadata
FileKey4=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\Crashpad\reports|*.*
FileKey5=%ProgramFiles%\Microsoft\CrashReports|*.*

[Edge Download History *]
LangSecRef=3006
DetectFile=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*
Default=False
FileKey1=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*|*.ldb;*.log;CURRENT;LOCK;MANIFEST-*

[Edge Flash Player Cache *]
LangSecRef=3006
DetectFile=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*
Default=False
FileKey1=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\Pepper Data\Shockwave Flash\CacheWritableAdobeRoot\AssetCache|*.*|RECURSE

[Edge Internet Cache CC *]
LangSecRef=3006
DetectFile=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*
Default=False
FileKey1=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*|*.tmp|RECURSE
FileKey2=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data|*-journal|RECURSE
FileKey3=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\Cache|*.*|RECURSE
FileKey4=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\File System|*.*|REMOVESELF
FileKey5=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\GPUCache|*.*
FileKey6=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\Service Worker|*.*|REMOVESELF
FileKey7=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*\Storage\ext\*\def\GPUCache|*.*
FileKey8=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\ShaderCache\GPUCache|*.*

[Edge Internet History CC *]
LangSecRef=3006
DetectFile=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*
Default=False
FileKey1=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*|* Tabs;History*;Network Action Predictor;Shortcuts;Top Sites;Visited Links

[Edge Saved Passwords CC *]
LangSecRef=3006
DetectFile=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*
Default=False
FileKey1=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*|Login Data

[Edge Search Engines Data *]
LangSecRef=3006
DetectFile=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*
Default=False
Warning=This also removes all AutoFill data ("Saved Form Information").
FileKey1=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*\User Data\*|Web Data

[Edge Update *]
LangSecRef=3006
DetectFile=%LocalAppData%\Microsoft\Edge*
Default=False
FileKey1=%CommonAppData%\Microsoft\EdgeUpdate\Log|*.log
FileKey2=%LocalAppData%\Microsoft\EdgeUpdate\Download|*.*|RECURSE
FileKey3=%LocalAppData%\Microsoft\EdgeUpdate\Install|*.*|RECURSE
FileKey4=%ProgramFiles%\Microsoft\EdgeUpdate\Download|*.*|RECURSE
FileKey5=%ProgramFiles%\Microsoft\EdgeUpdate\Install|*.*|RECURSE

; End of Microsoft Edge Insider

Godkendelse af svar
Fra : kenwood

Dato : 16-02-20 20:06

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-20 20:24

velbekomme