/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
væske der ikke fordamper
Fra : johnnyBP
Vist : 178 gange
25 point
Dato : 16-02-20 13:03

Hej.
Jeg er ved at lave tankmåler ud fra væsketrykket i bunden af tanken.
Jeg benytter en differenstrykmåler som kan måle +/- 3psi (total 6)
For at udnytte måleområdet skal jeg bruge et konstant mod tryk på 3 psi. Det kan jeg opnå ved at stikke en tom slange ca ½ m. ned i en beholder (som er en lidt tykkere slange foldet til et u) fyldt med væske. Det virker fint med vand, men vand vil langsomt fordampe, men jeg har brug for at der ikke sker en fordampning med tiden.

Hvilken væske kan anvendes - Jeg har overvejet glycerin; det anvendes i en gaslækagetester,og holder i flere å,r men jeg ved ikke om det langsomt vil fordampe. Temperaturen vil svinge fra ca 40 gr om sommeren til - ? gr om vinteren.

Jeg har også overvejet vand med frostvæske, og så lukke beholderen (yderslangen) med silicone.
Nogen gode forslag til en stabil væske?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-02-20 13:07

Kviksølv, men det er nok ikke det, du leder efter.
Hvad med en olie?