/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Adonis og Norton m.m.
Fra : Otnob
Vist : 419 gange
300 point
Dato : 15-02-20 12:31

Der dukker hele tiden en meddelelse op om at min Norton licens er udløbet op til 10 -12 stykker om dagen.
Ligeledes en meddelelse om at Hans Kirk har nogle gode ideer om hvorledes man bliver rig på en hurtig måde ved at købe Bitcoins.

Jeg har indtrykket af at det er Adonis programmet der står bagved, hvordan bliver jeg fri for disse meddelelser som nu har stået på i en uges tid?

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 310 point
Dato : 15-02-20 13:19

Uanset hvad er der jo nogen som har opsnappet din e-mailadresse, så det er der ikke ret meget at gøre ved end at markere som uønsket eller også få dig en anden e-mailadresse.

Jeg får sådan ca. 80 stk. lignende +tilbud fra 'utugtige' damer, dagligt i min uønsket-mailboks.

Da jeg ikke vil have en ny E-mailadresse affinder jeg mig med det.

Hvad er i øvrigt Adonis programmet?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-02-20 13:22

Afinstaller Norton, så børe den ikke blive eved med at komme med meddelelse om, den er udløbet.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 15-02-20 14:44

Tak for indlæggende, men vil se hvad der ellers kommer af indlæg.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-02-20 15:15

Jeg har mit eget domæne og har den liggene hos en udbyder hvor jeg både har har et spamfiler og antivirus med i abonnementet. Og så bestemmer jeg helt selv hvad der skal stå til venstre for @'et.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-02-20 12:03

Adonis er en yngling i græsk mytologi, berømt for sin skønhed, elsket af Afrodite, hørte efter det oldgræske sagn hjemme i Østerland

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 16-02-20 12:56

Hej abbaba

Det lyder jo ganske smukt og det har ikke eller snarere intet med mit spørgsmål at gøre, men du fik da mulighed for at lufte din viden om den græske mytologi.

For at komme tilbage til det sagen drejer sig om så kommer de meddelelser jeg har omtalt ikke ind som mails.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-02-20 13:39

For at komme tilbage til det sagen drejer sig om så kommer de meddelelser jeg har omtalt ikke ind som mails.

Så kan det være du skal præcisere hvad sagen drejer sig om og hvordan...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-02-20 13:55

Citat
For at komme tilbage til det sagen drejer sig om så kommer de meddelelser jeg har omtalt ikke ind som mails.

OK, jeg er nok ikke den eneste som ikke helt havde fattet problemet.

Hvis det er noget som umotiveret dukker op som vinduer på skærmen så er det formentlig noget spyware/adware som er kommet ind med et eller andet. Der findes flere programmer som beskytter mod og fjerner den slags. Her er et forslag:

https://www.malwarebytes.com/mwb-download/

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 16-02-20 13:56

netop

Da der tilsyneladende ikke er andre der har haft dette problem vælger jeg at slutte tråden og til trods for din syrlige kommentar, så du vist en god interesse for problemet som jeg blot ikke har nogen glæde af.
Så jeg vælger at give dig mine point.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 16-02-20 13:57

Tak for svaret netop.