/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg kan ikke længere zoome ind på Win10?
Fra : cristian2
Vist : 285 gange
40 point
Dato : 09-02-20 13:32

Jeg plejer at kunne zoome ind og ud enten ved at holde Win-tasten nede og "+" eller "-" eller ved at bevæge fingrene væk eller imod centrum på muse-pad'en. Men nu kan jeg kun gøre skærmbilledet større (zoome ind). Jeg kan ikke få den under 100 %. Jeg har tjekket indstillinger men jeg kan ikke se hvor jeg kan ændre på det.

Er der nogle der kan hjælpe mig.
Jeg har Win10

Tak for hjælpen!

(Det ville godt være dejligt hvis Kandu havde mulighed for at attache et screendump

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-02-20 14:55

Win taste ??? Jeg bruger udelukkende CTRL +/-.

M.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-02-20 16:10

Hvordan virker CTRL + Scroll på musehjulet?
CTRL + 0 (NUL) skulle nulstille til 100%.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 40 point
Dato : 10-02-20 06:03

Prøv Ctrl-tasten nede og "+" eller "-".
Eller Ctrl + musehjul.

Ctrl og 0 - Nulstiller til normal.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-02-20 08:58

Prøv og gå ind i Indstillinger - Øget tilgængelighed - Forstørrelsesglas
Der kan man slå det til eller fra.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-02-20 09:00

FYI CTRL + (-/+) eller (scroll) virker kun i en browser, hvor i mod Win - (-/+) virker på HELE Windows GUI (Brugergrænsefladen)

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 10-02-20 17:11

Arh, det er mig ... selvfølgelig ctrl.

Men det undrer mig nu stadig, hvorfor det kun er nogle vinduer der er bevægelig, når man bevæger fingrene væk eller imod centrum på muse-pad'en.

Tak for svaret dogvillestar!!!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-02-20 19:28

Citat
Prøv Ctrl-tasten nede og "+" eller "-".
Eller Ctrl + musehjul.

Ctrl og 0 - Nulstiller til normal.

Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko, Ekko,

Kommentar
Fra : dogvillestar