/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
slette
Fra : kivi
Vist : 245 gange
100 point
Dato : 09-02-20 10:53

kan man ikke slette noget af det som kommer frem når man højre klikker i overførelser, såvidt jeg kan se kan man godt halvere den uden at der sker ved det

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-02-20 11:00

Overfører - hvordan og hvor fra og hvor til?
Højreklikke - på hvad?
Halvere hvad?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-02-20 11:05

når man går ind i overførelser og højreklikker på et program så kommer der en masse frem som jeg synes er unødvendig så hvordan sletter man dem

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-02-20 11:19

Så vidt jeg forstår, er "overførsler" det samme som "downloads"
Hvis du er færdig med. at bruge de filer, der ligger der.
Men det ser du kun, hvis du vvensreklikker.
Højreklik giver menu context options.
De kan godt slettes, hvis du ved hvordan.
Du skal ret langt ind i systemopsætningen, for at gøre det.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-02-20 11:58

"Downloads" / "Overførsler" er ting du har downloadet fra nettet, det kan være dokumenter, ofte .pdf filer, billeder, eller det kan være installations filer til programmer eller programopdateringer. Mange programmet sletter ikke selv disse filer når installationen er gennemført. Alle filer der hedder noget med .exe tilsidt er sandsynligvis installationsfiler, de kan slettes uden videre, husk også at tømme papirkurven. Alle øvrige filer (dokumenter), er du nødt til selv at vurdere om det er noget du vil beholde, så flyt dem til din dokument folder, ellers kan du også roligt slette dem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-02-20 12:49

Marker dem, du vil have slettet, høreklik og vælg Slet, tøm derefter papirkurven, så er de væk.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-02-20 13:16

det er forskellige ting som ligger i mappen overførelser og når du så feks vil omdøbe en fil/program og så højre klikker på den så kommer der en masse frem og det er noget det som jeg vil slette

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-02-20 13:58

Hvorfor hunne vil du omdøbe en downloadet fil, det giver meget lidt mening. Normalt vil filen have et ikon der indikere typen og hvilket program filen kan åbnes med. Filer der slutter med .exe, er programmer/installationsfiler, installationen er sandsynligvis kørt så slet du bare dem. Hvis ikke du kan se extention på filerne, altså punktum plus 3 bogstaver, skal du have det slået til.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-02-20 14:39
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-02-20 14:40

Regedit finder ved at skrive regedit i Start/ Søg

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-02-20 16:36

Det behøver du ikke i regedit for at gøre.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-02-20 16:37

Det er nok lidt vildt at bruge regedit bare for at slå visning af extention til.
https://helpx.adobe.com/dk/x-productkb/global/show-hidden-files-folders-extensions.html#Windows8xog10

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-02-20 07:54

der er ikke en som har forstået eller ikke vil forstå spørgsmålet det kan da ikke værre rigtig at jeg skulle den eneste som får en masse frem når jeg højre klikker

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-02-20 10:04

Hvis ingen indtil nu har svaret på noget, du kan bruge, må d, ssom jeg skrev i første svar, dorklare, hvad der er galt.
Forklar præcis, hvor du finder "overførsler"
Bruger du "stifinder"?
Hvad får du frem? ("En masse" er et vidt begreb.)
Højreklikker "i overførsler". Mener du på en mappe, der hedder "overførsler" eller noget inde "i" den?
Det, du tror, du kan slette : er det programmer, billeder, dokumenter eller er det ting som "åbn", "print", "slet", "egenskaber" mv.?
Det er ikke let at gætte, hvad du mener.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-02-20 11:11

thomas du går ind i stifinder og så i overførelser der har du orskellige ting liggende prøv så at sætte markøren på et det som ligger der og så højre klik kommer der så ikke en masse frem og bruger du alt det som kommer frem

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-02-20 11:14

Hvorfor Højreklikker du på det, der ligger?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-02-20 11:25

Når du Højreklikker på noget, får du altid en liste over de ting, du kan øre med det, du klikker på.
Du kan åbne, slette, udskruve mv.
Nogle programmer lægger. sig også der, for eksempel ccleanervirusscannere mv.
De kom ind under installationen af de pågældende programmer. Som regel bliver man spurgt om man vil have "links i context menuen". Det skal nan svare nej til, hvis man ikke vil fylde højrekviksmenuerne op med ting, man ikke bruger.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-02-20 11:27

ja men hvordan får man slettet noget af det

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-02-20 12:10

Næsten nederst står der Slet - klik på den linie.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-02-20 13:17

har du prøvet det

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 10-02-20 13:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål