/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Netværkskort.
Fra : Mosebaek
Vist : 356 gange
200 point
Dato : 07-02-20 23:10

Medion Akoya E6222

Konens eks (altså ovenstående pc) har ikke været i brug ca.3 år. Grunden var at den ikke kunne bruges på internet mere.

Nu vil jeg gerne prøve at få den på "højkant" igen. Jeg har været i Enhedshåndtering, men kan ikke finde noget netværkskort.
Men nu har jeg set annoncer med "USB 3.0 Gigabit netkort". Vil det sige, at man kan få internet op igen, ved brug af denne. (Lyder næsten for godt).

Eller er det bare en slags forstærker. Jeg har en fornemmelse af, der stadigvæk kræves en intakt netværkskort i selve pc`en.

Endelig....kan man ta`en driver ned på en komputer, (hp) lægge den på en usb stik, og lægge den ind i Medion`en.

.......og husk så lige jeg stadigvæk er 77 år.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-02-20 23:22

Det er IKKE en forstærker, men til trådløst netværk.

Jeg forstår godt din bekymring, men tænkte at hvis du satte USB´en i den anden computer kunne du jo hente den pågældende driver der, og så kopiere den over på den anden PC og så installere den der.

Giver det mening?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 07-02-20 23:23

Citat
Endelig....kan man ta`en driver ned på en komputer, (hp) lægge den på en usb stik, og lægge den ind i Medion`en.

Sådan en driver skal jo have en 'motor' (netværkskort) at arbejde med - det mangler jo angiveligt...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 07-02-20 23:24
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-02-20 23:25

Jeg er næsten helt overbevist om at du vil kunne få netværket op at køre igen med et USB-netværkskort. Nu fremgår det ikke om det er et trådløst netværkskort eller et med kabel, for man kan få begge dele, men sjældent på samme USB-enhed. Og nej, der behøver ikke at være nogen intakt netværkskort i maskinen for at du kan få et USB-netværkskort til at fungere.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 07-02-20 23:27

hvis der en lan stik indgang kan den vel downloade de drivere der skal bruges på nævnte link...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-02-20 23:29

Hvad hjælper det, hvis det indbyggede netværkskort IKKE fungerer?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-02-20 23:40

Hvis maskinen har Windows 10 så ligger driveren til netværkskortet næsten med sikkerhed i Windows.

Citat
hvis der en lan stik indgang kan den vel downloade de drivere der skal bruges på nævnte link...

Citat
Hvad hjælper det, hvis det indbyggede netværkskort IKKE fungerer?

Nu fremgår det ikke om det er det trådløse netværk eller det med kabel der ikke fungere, det er faktisk to helt forskellige netværkskort. Så selvom at det ene ikke virker så er det ikke utænkeligt at det andet gør. Men nu beder han jo om at vi tager hensyn til hans alder, så det er nok ikke nogen god ide at gøre ham alt for forvirret med for mange informationer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-20 00:09

Citat
hvis der en lan stik indgang kan den vel downloade de drivere der skal bruges på nævnte link...

Den har lan indgang. men
Citat
Hvad hjælper det, hvis det indbyggede netværkskort IKKE fungerer?

Citat
Nu fremgår det ikke om det er det trådløse netværk eller det med kabel der ikke fungere

Ingen af delene fungerer. Glemte lige den har Win7.
Citat
Men nu beder han jo om at vi tager hensyn til hans alder, så det er nok ikke nogen god ide at gøre ham alt for forvirret med for mange informationer.

Nemlig...respekt for alderdommen.
Her er nogle eksempler på dem jeg tænker på:
https://www.avxperten.dk/usb-netvaerkskort/usb-3-0-gigabit-netkort-sort-1000mbit.asp

M.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-02-20 00:15

Hvis det bare gælder om at komme på trådløs netværk er det nemmeste at købe en USB WiFi adapter, hvis vi altså forudsætter at det er hardwaren der er problemet.
F. eks. denne: https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/wireless-usb-dongle-300-mbps.html?gclid=Cj0KCQiAsvTxBRDkARIsAH4W_j8hVHGu8vG_Ck70JYVPxcZPWdp7d2oMjXzhPpeAVev_lE_Sgh8sNGwaAmWfEALw_wcB

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-02-20 01:27

Citat
Kompatibel med Window XP, Vista, 7 og 8

Jeg tror at du roligt kan købe denne. Jeg er næsten sikker på at du vil kunne få internettet op at køre igen med denne. Der er tale om et selvstændigt netværkskort, så det er helt ligegyldigt om der er andre netværkskort i maskinen eller ej.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-20 08:14

På en anden PC med internet går du til --> http://www.medion.com/gb/service/_lightbox/treiber.php?msn=30013155&prod=MEDION%20AKOYA%20E6222%20(MD%2098780)%20A-DE%20N - og downloader de drivere du mangler (tag dem allesammen).

Der ER drivere til netkortene.

Driverne kopierer du til en USB pind.
Denne 'pind' sættes i PC'en der mangler drivere, og det hentede indhold kopieres til f.eks download/hentede filer, og installeres enten via Enhedshåndtering eller direkte ved klik på de drivere der har installationsfiler.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-20 10:38

Foreløbig mange tak, for interesse vedr. mit spørgsmål. Det trækker nok lidt ud med accept, da jeg vil prøve at kontakte avXperten. En god ting, de har fysisk adr. i Grenå.

Jeg går jo med seler og livrem. Og alligevel kan man være bange for, at tabe bukserne.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-20 12:18

Må jeg lige høre hvad du kan se af symboler på proceslinjen ved uret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-02-20 13:28

Det er sjældent at et netværkskort går i stykker.
Hvis computerens oprindelige netærkskort er indbygget i bundkortet, som det snart har været almindeligt i 20 år så kan det jo være at det ved et uheld er blevet deaktiveret i bios opsætningen.

Gå så ind i bios og tilslut det igen. Måske skal du lige have hjælp til det af en ven.
Hvis det er et selvstændigt løst udvidelseskort, kan der med tidenvære blevet en dårlig forbindelse.

Sluk computeren, tag netstikke ud, åbn får den, tag netkortet ud . (Det hvor din internetforbindelse sidder på) sæt det i igen og spænd fast. Det er som regel nok til at klare dårlig forbindelse til kortet.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-02-20 09:14

Du kan også overføre filer med Bluetooth.

Har disse jeg alligevel var ved at smide ud, så hvis du eller andre kan bruge dem, så koster det en frankeret svarkuvert.

https://imgur.com/a/ig6mezN

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-02-20 09:15

2 x Wifi og 2 x Bluetooth

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-02-20 11:15

Jeg kommer i tanke om noget vedr. driver til USB-netkort. Mange USB-netkort har et lille indbygget diskdrev som indeholder de drivere og andet software som skal bruges. Så hvis den ikke virker umiddelbart så er det en god ide lige at kigge i stifinder.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-02-20 16:43

Tak for svaret dogvillestar. Jeg vil slutte mit spørgsmål nu, uden dog at være helt i mål. Jeg har jo mange andre gøremål, så jeg synes det er på tide at acceptere.
Dine links virker fint. Har kopieret driver ned på USB. Ser rigtig fornuftig ud.

Sidder og redigerer nogle selfmade "brugsanvisninger", på en billed fremviser, som kan bruges på Medion`en. Og så bliver man afbrudt af konen, der gerne vil køres en tur ud i samfundet.

Jeg vender tilbage, hvis jeg ryger i nye problemer. Og det gør jeg jo nok.

M.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-02-20 19:33

Jeg har desværre stadig ikke fattet om det er LAN kortet eller Wifi Kortet der er problemet?

Kommentar
Fra : dogvillestar