/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tør du få en pakke fra Kina?
Fra : ingelein
Vist : 384 gange
100 point
Dato : 02-02-20 08:52

jeg har lige læst at Corona virus ikke kan overleve på .... udenpå? .... pakker i længere tid, men hvad kan de på eventuelt indhold i pakken? Så længe man ikke ved bedre burde postvæsnet og kunder ikke belemres med pakker fra Kina.
Ingelein

ps. .... ja, jeg lider af bekymringsvirus, hvilket ingen kan være i tvivl om.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-02-20 10:20

En (læs alle vira) virus overlever ikke længe udenfor kroppen, ca. 1-2 dage, og slet ikke i en pakke der er så længe undervejs fra Kina

Derfor skal man holde sig hjemme fra arbejde i 1-2 dage når man har influenza, så smittevejen stoppes.
Og holde en god hygiejne, især med håndsprit.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=h5M2XpjCM6emmwWt8ayIAg&q=hvor+l%C3%A6nge+kan+virus+overleve+udenfor+kroppen&oq=virus+overlever&gs_l=psy-ab.1.0.0i71l8.0.0..3529...0.2..0.0.0.......0......gws-wiz.XYzaoPb8HxA

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-02-20 11:38

og hvad, hvis det noget fugtigt inde i pakken, pakket af en inficeret kineserhånd og indhyllet i plastik? (undskyld, hvis man ikke må skrive .......hånd).
ingelein

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 02-02-20 13:46

Hej Ingelin
Jeg har overhovedet ingen problemer med at åbne en pakke fra Kina, der får jeg mange pakker fra og der er flere på vej, da jeg handlet hos wish.
Man skal ikke være så bange for livet at man ikke tør leve det, jeg ville aldrig selv få den tanke og bekymring som du har og aldrig være bange for det, hvis det kan berolige dig lidt så er der i lastrummet minus 50-60 graders frost, såå mon ikke alle vira ER slået ihjel før de når Danmark 12-14 timer efter. ?? ellers hvis dine pakker kan tåle det så læg dem selv i fryseren 24 timer hvis det gør dig mere tryg ??

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 02-02-20 13:49

De der spørgsmålstegn der er på mit indlæg var i virkeligheden søde smilier

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-02-20 16:46

Med fugtige ting mener jeg sådan noget som fugtighedsservietter, baby vådservietter, brillepudsningsklude og den slags. Hvor har du fra at alle varer kommer i lastrum med 50-60 graders frost??????? Og mine ? er ikke søde smilier. Hvis det er sandt, så kan jeg bedre forstå, hvorfor så meget kinakram ikke holder ret længe. Det er da ikke alle varer der kan holde til det. Hm..... Pomelo fra Kina kan bestemt ikke.
Jeg køber ALDRIG mere noget, som fremstilles i Kina. Blev snydt af et dansk firma TRENAA, kig efter gruppen Snydt af TR.... på FB. Så ved du hvorfor. Men tænk, efter næsten 6 mdr. fik vi pengene tilbage for det Kinalort vi havde fået leveret.
Ingelein

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 02-02-20 18:15

Jamen der er da minus 40-60 graders frost når en flyver, flyver i 10-12 km højde og det er bestemt ikke alle lastrum der er opvarmet. Til frugt er der jo nok et minimums tempereret lastrum og på et fragtfly er der flere separate rum så de ikke skal opvarme et så stort fly, det koster mange penge i flybrændstof.
Våd servietter er jo da pakket i emballage i strile miljøer på maskiner eller også er de strålebehandlet godt nok er det Kina, men deres teknologi fejler altså ikke noget, vi har selv mange danske virksomheder der har fabrikker i Kina min arbejdsplad har en fabrik der laver laboratorie og celledyrknings produkter i Kina og i Kina sidder de altså ikke og folder og pakker vådservietter i hånden, det kan du være sikker på og ja du kan da sagtens købe alt muligt Kina tingel tangel fra Kina, du kan bare gå ind i en Tiger butik herhjemmeog se deres sortiment
Kina er et enormt land og det er jo et bestemt område der er ramt hårest af virussen.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-20 04:13

En virus skal have en levende celle at 'bo' i, og kan som sagt ikke overleve uden for kroppen i mere end højst 1-2 dage, alt efter forholdene.

Men er det ikke slut med pakker fra Kina pga. den store portostigning?
Og det meste er billigt skrammel der alligevel ikke holder hvad der loves

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-20 09:18

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 03-02-20 09:22

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-02-20 08:04
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-02-20 08:19

Det er helt i tråd med mine svar.

Du kan ikke sammenligne en pakke fra Kina der er meget længe undervejs, med pengesedler der kan skifte hænder mange gang i døgnet, og derfor kan overføre smitte.

Jævnfør, at virus dør efter 24-48 timer udenfor kroppen, da de skal bruge en levende celle for at overleve.

Så grunden til de indsamler og desinficerer pengesedlerne er netop for at hæmme smittespredningen.

Forretninger får nye (smittefri) sedler når de indleverer de gamle sedler hvorpå der kan være levende virus, da de måske har været igennem hænderne på smittede personer.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-02-20 08:19

Du må godt få de 100 point tilbage.