/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjælp til TV
Fra : gwh
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 01-02-20 23:57

Jeg har et samsung tv fra før 2012 jeg bruger MPEG4 box med TV2 kort, har også en combi Video/Dvd som jeg optager på . Har alm antenne på taget, jeg ved det er oldnordisk, men det virker og jeg har ikke brug for tvpakker, men hvad gør jeg nu her i marts hvor jeg sikkert får sort skærm da jeg ikke har DVB T2 ?
Hvis jeg køber nyt billigt TV , er der så indbygget alt det der skal bruges ? Kan jeg bare kan sættet tv2 kortet i Tvet og antennekablet i og så virker det ? Jeg SKAL have min video tilsluttet er det nok med 1 scart fra videoen til TV ?
Har i andre forslag, det skal ikke være avanceret og svært eller dyrt.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-02-20 09:15

Ja, det er der (selvfølgelig) i et nyt TV...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-02-20 09:16

Når du så køber, kan du jo få besvaret alle dine spørgsmål i butikken...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-20 11:29

Kan du mon ikke bruge denne så
DVB-T modtager (DVB-T2)
https://www.avxperten.dk/dvbt-modtager/dvb-t-modtager-denver-dtb-133.asp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-20 13:19

Du skal jo nok have en der er med kortlæser!
https://www.av-connection.dk/?PGr=13746

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 02-02-20 13:34

Hej netop grunden til mit spørgsmål er, at hvis jeg feks.køre i Føtex eller Bilka og køber et billigt TV så kan jeg næppe får svar der af en tilfældig medarbejder.
Hej Klaudi
Tak for linket, godt bud, men jeg har selv kigget på nettet på en ny DVB T2 box i stedet for min MPEG4 box for det ville jo være det nemmeste at udskifte boxen, men der er kun 1 scart stik på de nye boxe og jeg skal bruge en box med 2 scartstik til tv og min video + mit TV 2 kort skal kunne sættes i. Jeg har desværre ikke forstand på, hvodan jeg ellers skal forbinde box, video og tv med alle de andre stik.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-20 15:09

Det er nok bedre og nemmere at købe et nyt TV, for det ender med en masse tilkøb af diverse kabler og konvertere for at få det til at fungere!

Køb et TV med kortlæser (CI+ modul) og med mulighed for at optage på USB stik (PVR)

F.eks. et som dette, der skulle være scartstik, hdmi, usb osv.
https://www.foetex.dk/elektronik/tv/alle-tv/sony-32-fhd-kdl-32wd753/p/100241670

Data på tv:
https://www.foetex.dk/medias/sys_master/root/h35/hca/9403033255966/32WD753-Datablad.pdf

Kan købes her til 2500,-
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/uhd-tv-led-tv/sony-kdl-32wd753-led-tv/?variant=SONYKDL32WD753

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 02-02-20 17:36

Tak for hjælpen Klaudi jeg følger dit gode råd og tak for link. Jeg vil købe et nyt tv, jeg kan se, at alt er indbygget i de nye tv også at jeg kan optage på usb stik, hvis jeg da kan finde ud af det men jeg vil alligevel vælge et tv der også har et scart stik, så jeg kan tilslutte min gamle video, så er jeg sikker på, at jeg stadig kan optage og stadig kan se mine DVD og video film.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-02-20 10:12
Kommentar
Fra : gwh

Dato : 03-02-20 11:36

Hej abbaba
Tak for dit forslag, jeg har kigget på det, men kan se at det bliver lidt for avanceret for mig at finde ud af med alle de stik og kabler og med min video og tv2 kort, jeg køber et nyt tv, det trænger nok også til en udskiftning da det er Samsung fra før 2012 , men det virker ellers fint.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-02-20 21:45

Boksen jeg henviser til kan ? klares af alle der kan tænde en PC eller mobilos
Det eneste den kræver er et ledigt HDMI stik på TV og du er på.
Samt du kan stadig have dine andre genstande tilsluttet
Udbyderne af kanalerne har enten Apps eller du logger ind via Google Browseren og gemmer siden som du ville gøre med Bogmærker og Login koder.

Fra jeg satte min til og jeg så tv gennem den gik der max 5 minutter ,med neden nævnte bøvl.
Tv skulle jeg dog rode lidt med, da jeg skulle have aktiveret en HDMI indgang, da jeg har ? flere spillere der kører gennem TV.
Samt du kan styre det hele fra en telefon.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-02-20 21:47

Tv2 kan du se som her.
https://play.tv2.dk/live/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-02-20 21:50

Og ellers kan jeg anbefale denne Croome udvidelse til PC
https://internetforbrugeren.dk/optag-let-fra-dr-med-tv4ever

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 09-02-20 23:45

Tak abbaba du har virkelig taget dig tid til at forklare mig det og give mig link, men det er altså op af bakke med mig jeg vil ikke bruge min telefon, app eller pc for at se tv, jeg har kun antenne stik til mit tv.
Mvh.

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 15-02-20 20:51

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-20 10:19

velbekomme