/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP Officejet Pro 8610
Fra : jeanettesmor
Vist : 323 gange
500 point
Dato : 28-01-20 12:20

Davdav.

To af tre farvepatroner er tomme, den tredie er halvfuld og den sorte næstenfuld.
Alle originale HP-patroner.
Printeren nægter al videre samarbejde før de tomme patroner er udskiftet. Jeg har kun brug for at udskrive sort tekst.

Er der nogen måde at snyde den til det?

Tak for forslag.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-01-20 12:26

jeg bruger kun den sorte i min canon fare printer
printeren kan indstilles til at bruge sort

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-01-20 12:27

Tror jeg desværre ikke du kan - jeg forsøgte alt da jeg havde den printer, uden held! Du kunne jo købe uoriginale patroner og sætte i, de er knap så dyre - da garantien udløb på min printer, brugte jeg udelukkende uoriginale patroner! - Jeg er vestjyde og betaler helst ikke for meget for noget! ??

Glæder mig til at se om andre har en bedre forklaring!

Clou

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-01-20 12:36

Mange tak for svar.

ferik: hvad man kan i en Canon hjælper ikke på problemet i en HP.

Clou: denne HP nægter kategorisk at acceptere uoriginale patroner, så den mulighed er ikkeeksisterende.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 28-01-20 12:50

Printer Producenterne er nogle smarte bavianer - det er jo på patronerne pengene tjenes ind...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-01-20 12:55

Du må skifte til originale patroner eller skifte printeren ud - desværre!!

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-01-20 13:01

Bille1948:

"Alle originale HP-patroner".

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-01-20 13:27

Ja, men nogle er tomme, så du må skifte til originale & fulde patroner.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 28-01-20 13:38

Davdav...
her er et citat fra brugermanualen
Citat
Udskrivning med kun sort blæk eller farveblæk
Til almindeligt brug er dette produkt ikke designet til at udskrive med den sorte blækpatron, når
farvepatronerne løber tør.
Printeren er dog designet således, at du kan udskrive så længe som muligt, når blækpatronerne er ved at løbe tør.
Hvis der er tilstrækkeligt blæk i printerhovedet, vil printeren give dig mulighed for at bruge sort blæk, når en eller flere af farvepatronerne løber tør, eller farveblæk når den sorte blækpatron er løbet tør.
? Det er begrænset, hvor meget du kan udskrive med sort blæk eller farveblæk, så sørg for at
have blækpatroner klar, når du udskriver med kun sort blæk eller farveblæk.
? Når der ikke længere er nok blæk til at udskrive, vil du se en meddelelse om, at en eller flere
patroner er tomme, og det er nødvendigt at udskifte dem, før du fortsætter med at udskrive.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-01-20 13:49

Mange tak for alle svar.

Det bliver en ny printer.

Vh
jeanettesmor

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 28-01-20 14:05

Til mine Canon PIXMA printere køber jeg uoriginale blækpatroner hos billigmedien og får dem sendt.
https://www.billigmedien.de/index.php?page=bundles

eller enkelte, og her kan du på forhånd se om de har til den printer du vil købe.
https://www.billigmedien.de/index.php?page=inkfinder&show=model&brand_id=2

Jeg har også købt meget billigere i England, men ved ikke hvordan det kommer til at gå.

Uoriginale patroner kan til tider fås med eller uden printplade. men det er nemmest med printplade.

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-01-20 14:59

Tak for svaret Eyvind.

Jeg har en Canon Pixma som jeg kun bruger til at printe på skiver med. Den kan selvfølgelig også printe "normalt" - når/hvis jeg gider bøvle med indstillingerne.

Tror bestemt at HP må vige pladsen for et mere medgørligt mærke, og det mærke kan meget vel blive Canon. Det kan dog ikke betale sig at købe selve printeren i Tyskland, den slags er betydelig billigere herhjemme. Patronene derimod, hmmm... desværre snupper forsendelsen et stort bid af besparelsen
Venlig hilsen
jeanettesmor

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-01-20 15:04
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-01-20 15:22

Reklame..
Sælges billigt 200.- den har printet ca 200 sider, så mere end 1000 tilbage.
https://www.ricoh.dk/Images/SP_112_Ricoh_da-dk_150dpi_t_67-68729.pdf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-20 11:00

OK - din Canon pixma som kan printe på skiver har jeg haft og jeg har en del patroner til den.
Jeg kan ikke huske modelnummeret men blæk patronerne hedder 525 og 526 og dem kan du få.