/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Defekt pinolskrue
Fra : vic200
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 21-01-20 12:56

Kan ikke finde en kategori der passer, så jeg prøver her.
jeg skal ordne nogle betale dørgreb på diverse toiletdøre og det er lykkedes at spænde de fleste. På den ene dør er pinolskruen ødelagt. der skal bruges en unbrako nøgle, men jeg tror et eller anden har forsøgt med diverse skruetrækkere.
Findes det er er råd eller tip til hvordan jeg kan få dem ud?
Jeg kan købe nye små pinolskruer i et byggemarked til dørgreb.
Håber en eller anden kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 60 point
Dato : 21-01-20 13:18
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-01-20 13:19

Hvis de knækker er du på den

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-01-20 13:29

Måske du kunne bruge 'Post-elastik tricket'?

Læg en kraftig post-elastik imellem hullet i skruen og en evt. egnet stjerneskruetrækker...
Jeg har set det i en youtube video hvor det virkede med en kærv på en stjerneskrue.
Måske det også kan bruges her...

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 21-01-20 16:59

Tak for svaret abbaba. Det har jeg aldrig hørt om, men har lige købt et sæt i STARK. Det ser meget spændende ud. Jeg handler normalt ikke hos Harald Skrald.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-01-20 20:13

HN og andre kæder er nu ikke værst (til deres priser) men meget er direkte skrammel, og holder måske et par gange.
Men så er der trods alt et par års garanti..