/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp til auto lås af pc.
Fra : Rustica.dk
Vist : 286 gange
300 point
Dato : 15-01-20 18:04

Hej kanduer.
vil høre om der er en der kan hjælpe mig med en USB-Stik, der windows låser min pc, når jeg forlader den.
Noget med jeg har 2 stk. udstyr, når det ene fjernes, så låses min pc ( Windows + L)

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-01-20 19:03

Ikke forstået...

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 15-01-20 20:09

Det er muligt at få en USB-stik, der kan sættes i pc’en. Og til den er der en anden dongel,
Og når jeg har den i lommen eller i bælte klip, og forlader min pc, uden at låse den, så låser maskinen den, da den kan mærke afstanden...

Giver det bedte mening ????

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 15-01-20 20:10

Jeg kan bare ikke finde hvor jeg kan købe sådan en. Billig ??

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 15-01-20 20:11

Hvis du ikke vil have at din pc låser som du har beskrevet, så skal du vel bare
Gå til din Windows 10-pc, og vælg knappen Start > Indstillinger > Konti > Indstillinger for logon

Under Dynamisk lås skal du vælge fjerne flueben i afkrydsningsfeltet Tillad, at Windows automatisk låser enheden, når du er væk.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 15-01-20 20:17

Nåh det fremgik ikke af dit spørgsmål at du ville beholde fastlåsningen, så bare se bort fra mit svar.
Men der er ingen grund til at have en dynamisk lås hvis pc'en ikke skal være låst når du forlader den

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-01-20 21:22

Citat
Jeg kan bare ikke finde hvor jeg kan købe sådan en. Billig ??

Klart nok, sådan 'en' findes sikkert ikke...

Der er jo en automatisk lås computer efter et antal minutter indbygget i programmet...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-01-20 00:44

Jeg kan nogen? lunde læse Dansk..
Men hvis du en (2) USB? dongle i din pc og du forlader et vist antal meter, sådan læser jeg DET.
Så skal de Parres (hedder det vist) og der skal du ind i pc s kontrolpanel = Start enheder/ og dine usb genstande

MEN? har du dem eller hvad?
Jeg kan bare ikke finde hvor jeg kan købe sådan en. Billig ??

Det må være en meget gammel artikel du har læst, (muligvis i K-computer for alle) fra der var noget der hed Win 3 + jeg kan ikke huske (til) andet end min egen 7 og ved det fandtes til XP

Nu kan du gøre det med en APP, kræver sikkert du har GPS slået til og du kan se din PC fra en telefon - bare med at finde en der virker uden at smide for mange oplysninger videre - til andre.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-01-20 06:29

Her er nogle fysiske 'nøgler/USB dimser' der kan låse og sikre;

Bedste i flest test:
https://www.amazon.co.uk/Yubico-YubiKey-USB-Authentication-Security/dp/B07HBD71HL/ref=sr_1_3?tag=georiot-trd-21&keywords=security+key&qid=1576276777&sr=8-3&ascsubtag=trd-7109048795753787446-20

https://www.yubico.com/why-yubico/for-individuals/

https://onlykey.io/collections/all/products/onlykey-color-secure-password-manager-and-2-factor-token-u2f-yubikey-otp-google-auth-make-password-hacking-obsolete?variant=469626486828

Gennemgang af forskellige USB Security Keys;
https://www.theverge.com/2019/2/22/18235173/the-best-hardware-security-keys-yubico-titan-key-u2f

https://www.techradar.com/best/best-security-key-2020

Software/programmer der kan adgangsbeskytte;

https://www.geckoandfly.com/21476/usb-security-key-lock-unlock/

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-01-20 06:44

Husk at det er gratis at trykke på Win + L når man forlader sin PC

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 25-01-20 13:13

Dogvillestar:
HøHø jo det er gratis at klikke. men det koster KAGE at glemme det...

Så jeg ved at det er muligt at få en dongel til pc, og en til bælteklip.
Så når den ikke er i nærheden, så låser den...

Det er sådan en jeg godt gad have..

100 % sikker på ikke at skulle købe kage hahaha