/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Er konen eller jeg helt galt på den???
Fra : noisss
Vist : 207 gange
20 point
Dato : 04-01-20 11:54

Lang historie kort.

Vi er en lille familie på 5 personer med en lidt stram økonomi.

For nogle dage siden havde jeg fødselsdag og vi havde set frem til en hyggelig fødseldag med børnene, da de længe havde glædet sig til at fejre mig.

I forbindelse med planlægningen af fødselsdagen for godt 14 dage siden, fortæller konen, at hun vil bestille pizza, da børnene elsker pizza. Jeg meddeler hende, at det tillader vores budget desværre ikke, hvorfor hun bør droppe pizzaen og nøjes med en lille kage. For mig handler det alene om, at børnene får en oplevelse af at fejre deres far.

Den 2. januar, da jeg vil vækker børnene bliver jeg mødt af ungerne som sidder klar på deres seng og modtager mig med en fødselsdagssang.

Nå, da eftermiddagen nærmer sig, spørger jeg konen, hvad vi skal have at spise, hvortil hun svarer, jamen jeg bestiller pizza ...................

Og der får jeg så mit flip og udbryder:

- Synes du selv det er ansvarligt at bruge 250 kr på en skide pizza, når vi kun har 1.100 kr. til 20 dage? (Vi får børnepenge den 20. januar.)

- Det kan simpelthen ikke passe, at vi skal lave overtræk på vores konto hver måned - nu må du fandme tage dig sammen.

- vi har fanme 3 børn, der skal have madpakker og frugt med i skolé og børnehave. Det kan på ingen måde hænge sammen.

- Vi kan ikke leve 5 mennesker for 950 kr. på 20 dage.

Jeg afslutter med, at jeg allerede for 14 dage siden gjorde det klart, at vi har en fucking stram økonomi, der ikke tillader, at vi bruger dem på den måde.

Resultatet heraf blev, at vi ikke talte sammen resten af dagen - hun var rasende og ville ikke fejre mig med børnene.

Omkring kl. 17. skærer hun kage ud til børnene og sender dem derefter ind på værelset. Der blev ingen fejring, ingen sang, ingen hygge eller andet. Dette gjorde nu mig rasende, da dette ikke er rimeligt overfor børnene som har talt om min skide fødselsdag siden 1. december.

Samme nat omkring kl. 01.00 vil hun lægge sig ind til mig, mens hun siger ordene - DET KUN FORDI DU HAR FØDSELSDAG.

Det sætter mit pis i kog, og jeg svarer hende, at hun bare kan holde sig væk fra mig. Jeg siger stille og roligt, hvad kan jeg bruge det til nu, når børnene sover. Det var børnene der ville fejre mig.

Hendes reaktion overrasker mig idet hun i skrig udbryder, at jeg er en gris og en so - jeg vælger at ignorere hende og siger med meget lav stemme - børnene sover shhhh. Hun fortsætter ind i stuen og skriger fortsat derinde fra, at jeg er en gris, og at hun først vil snakke til mig, når jeg kommer krybende på alle 4 som en hund og siger undskyld til hende.

Hvad siger i til den situation??

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-01-20 12:20

Fantastisk historie - lige til en novelle i ugebladene...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-01-20 12:29

I er lige stædige begge to.

Man kan købe frossen pizza i Netto, eller man kan lave den selv.

Kommentar
Fra : noisss

Dato : 04-01-20 12:35

Nu var der tale om, at hun ville købe færdig pizza fra et pizzaria.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-01-20 12:45

Så prøv da at foreslå billigere alternativer i stedet for at optræde med "søm i handskerne".

Kommentar
Fra : noisss

Dato : 04-01-20 12:50

Læser du overhovedet, hvad der bliver skrevet?

Hun ville hverken have frysepizza eller lave det selv.

Hun ville KØBE færdig pizza fra et pizzaria.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-01-20 12:59
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-01-20 12:59

Det kan jeg ikke læse ud af det, du skriver, måske har du tænkt det, men der står INTET om, at du havde foreslået de 2 alternativer.

Kommentar
Fra : noisss

Dato : 04-01-20 13:03

Det er korrekt, at jeg ikke direkte skriver det, men det giver lidt sig selv.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-01-20 13:28

Citat
Det er korrekt, at jeg ikke direkte skriver det, men det giver lidt sig selv.

Hvad havde du forestillet dig?

Dette forum er ikke beregnet til netop at give dig ret i dine meninger i forhold til din kone,
det er jo en sag I selv skal løse.
Du vil selvfølgelig have din ret og konen sin og så er den sådan set ikke længere.
Uanset hvad nogle vil mene her, løser det jo aldrig problemerne.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-01-20 14:03

Jeg syntes at huske, at der ikke er fattige og hjemløse i DK, eller er det bare de Folkevalgte der påstår den slags.
Der er trods alt en nedre grænse for økonomisk trængte.

Kan i ikke få hjælp, eller er det bare en enkelt månede der gør ondt

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-01-20 16:20

I MÅ HELT SIKKERT STARTE MED AT GØRE NOGET VED DEN ØKONOMI.

DET DU SKRIVER OM, KAN SIMPELHEN IKKE LADE SIG GØRE.

DET DRIVER JEG BEGGE TO TIL VANDVID, OG DET GÅR UD OVER BØRNENE,
DET ER IKKE RIMELIGT.

NOGET ER HELT GALT. "NÅR KRYBBEN ER TOM BIDES HESTENE".

HELD OG LYKKE FREMOVER, HÅBER IKKE DETTE VARER VED.
MVH AG112

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-01-20 17:47

Jeg har ingen forkromet løsning. Men allerførst må i prøve på at blive enige. Som det er nu, er grundlaget til stede for en skilsmisse. Som det er nu, kan ingen leve. Hvor en sølle pizza, kan vælte økonomien. I må have noget professionel hjælp, selvom det også koster.

Nu har jeg ikke læst noget om arbejde / indkomst. Hvordan i er dækket ind med luksus: Bil, tlf., unødig shopping m.m. Er i omgivet af Kviklån, alle ved det er hængedynd. Men tit er der noget man kan skære fra, uden man har tænkt på det. Mange bække små........

Men som skrevet: Enighed....det er den første punkt, i skal have klaret.

M.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 04-01-20 19:45

Ud med hende, og ind med en anden.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-01-20 19:54

HVIS I ER GLADE FOR HINANDEN, SÅ FÅ STYR PÅ DEN ØKONOMI OG JERES LIV.

HVIS IKKE, SÅ FIND PÅ NOGET ANDET, AT BRUGE TIDEN PÅ END HINANDEN.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 05-01-20 08:31

Som kvinde og mand ser man ofte lidt forskellig på tingene.
Ved ikke hvem der styr økonomien, men hvis der ikke er penge til pizza, må man jo finde et alternativ som Frost pizza eller selv lave dem - som en skrev.
Det er vigtigt at man begge prøver at få pengene til at række hele mdr..

Her i dette spørgsmål tror jeg mere at du har skrevet spørgsmålet fordi du/ hun er skuffet over den anden måde i har taklet dagen på.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-01-20 11:55

Du kunne da også have været smart og tilbyde at lave mad med ungerne
https://www.onekitchenblog.com/laekker-sproed-tacopizza/

Annuller spørgsmålet
Fra : noisss

Dato : 05-01-20 13:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål