/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TPM Bitlocker
Fra : return
Vist : 349 gange
300 point
Dato : 26-12-19 11:14

Hej

Har lige prøvet at ville bitlocker min pc men den skrev at den ikke kunne da tpm var slået fra i bios så det slog jeg til forsøgte så igen men computeren skrev så at systemet ikke kunne krypteres så slog top fra i gen i bios og genstartet computeren. Og nu kommer det store spørgsmål så. Hvorfor vil computeren ikke starte op den melder fejl og har prøver med reparation at Windows dog uden held nogen der kan hjælpe
Til hvordan man kan få den til at starte op igen

PS har forsøgt at tage disken ud og over i en dockstation for at hive de filer ud der var der på men en anden pc kan ikke genkende disken den skriver ukendt usb enhed tilsluttet genkendes ikke af windows

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-12-19 11:13

Har du læst Hjælpe filen til kryptering af drev?

Ellers kan du bruge Veracrypt til at kryptere dit C: drev eller andet.
https://www.veracrypt.fr/en/Home.html
Ved så ikke hvor sikkert det, da disken kan læses gennem anden pc.

Du kan også bruge dette, laver dit System Virtuelt og gendannes ved genstart, hvis du er bange for Virus, bruger det selv når der skal forskes på usikre sider.
Kan slås fra og til efter behov
http://www.toolwiz.com/lead/toolwiz_time_freeze/

Husk at lav en backup før du begynder at lege med disk kryptering.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-12-19 11:25

Ved så ikke hvor sikkert det, da disken kan læses gennem anden pc.

Altså C: drevet, alt andet der krypteres er umuligt at læse uden Password

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 300 point
Dato : 28-12-19 06:18

Hvis du ikke har helt check på Bitlocker, så lad være med at rode med det.

Har haft flere 'kunder' der havde fået krypteret hele deres maskine, og derefter glemt den kode der kunne låse den op igen.
Hvis du virkelig har behov for Bitlocker, så lav et dedikeret drev og brug den der, og ikke på hele PC'en, så mister du kun adgang til dette drev når du glemmer koderne

Vigtige filer og data, kan gemmes i en zip-fil der kan kodeordsbeskyttes og krypteres. f.eks med 7-zip programmet der krypterer i AES-256, der er rigeligt til privat brug, med mindre du har statshemmeligheder liggende

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 28-12-19 08:15

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar