/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Er kaniner renlige?
Fra : noiss
Vist : 456 gange
45 point
Dato : 23-12-19 16:27

Min datter har gennem noget tid plaget mig om en kanin.

Jeg har nu besluttet at give efter, og købe hende en lille hermelin kanin.

Inden jeg tager skridtet videre og anskaffer mig en kanin har jeg nogle praktisk spørgsmål jeg gerne vil have afklaret.

1. Lugter kaninen/buret?
2. Er kaniner renlige, eller skider og pisser de uden for buret/bakken?
3. Hvor vil i anbefale at købe en kanin?
4. Øvrige bemærkninger modtages med kyshånd.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-12-19 18:15
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-12-19 18:15

Her vil du finde nyttige informationer

http://www.kaninhaandbogen.dk/kaniner-som-kaeledyr/kaninbure/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-12-19 18:16
Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 24-12-19 07:35

Hvis du skal have kanin indendørs,
Lugter det lidt. Men det afhænger af hvor tit man renser bur.
Efter min erfaring Skider de ofte det samme sted.
Hvis det er muligt kunne man have den stående i bur udenfor eller garage, carport.
Et bur på græsplænen om sommeren.

Kommentar
Fra : noiss

Dato : 24-12-19 09:24

Når du skriver den lugter lidt alt efter, hvor ofte buret gøres rent. Skal det da forstås således, at hvis buret gøres rent hver 2-3 dag så kan man undgå at den lugter? Eller vil det stadig lugte lidt?

Hvad er din erfaring i forhold til at pølle i buret. Kan man få den til pølle i buret og kun i buret?

Kommentar
Fra : noiss

Dato : 24-12-19 09:52

Vil det ikke være for koldt at have den stående i en carport

Kommentar
Fra : netop

Dato : 24-12-19 11:30

Citat
Når du skriver den lugter lidt alt efter, hvor ofte buret gøres rent. Skal det da forstås således, at hvis buret gøres rent hver 2-3 dag så kan man undgå at den lugter? Eller vil det stadig lugte lidt?

Hvad er din erfaring i forhold til at pølle i buret. Kan man få den til pølle i buret og kun i buret?

Citat
Vil det ikke være for koldt at have den stående i en carport

EN TÅBE KAN SPØRGE OM MERE END TI VISE KAN SVARE PÅ!

Accepteret svar
Fra : bodillouise

Modtaget 45 point
Dato : 25-12-19 08:27

Det vil ikke være for koldt at lad den stå ude i carporten, den må dog ikke står i træk.
Gå evt på biblioteket og lån en bog, der står også beskrivelse på bur, foder mm. Så man har sat sig godt ind i hvad dyret kraver, inden man anskaffer sig et (så det ikke ender med at med videregiver dyret, som så mange gør) eller google og sæt dig godt ind i hvad dyret kræver.
Jeg vil mene at hvis man min skifter en gang om ugen, burde det ikke lugte med det afhænger jo af mange ting som temp, hvor vådt der er i buret. Så man må prøve sig frem. Hvis der er vådt i buret kan der godt komme fluer.
Hø i sig selv giver også en god duft sf tørret græs.
Jeg har aldrig selv haft kanin løs indendørs. Men min niece har ofte hendes inde og løbe rund. Syntes ikke det er et problem at den skider på gulvet.

Godkendelse af svar
Fra : noiss

Dato : 26-12-19 13:04

Tak for svaret bodillouise.