/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
hotspot fra telefon til cromecast
Fra : hamse
Vist : 137 gange
100 point
Dato : 22-12-19 11:34

er der en måde hvorpå man kan strime direkte fra telefon til cromecast uden brug af en 3 enhed?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 22-12-19 12:23

Jeg har aldrig prøvet og jeg aner ikke, om det kan lade sig gøre. Jeg har dog en ide, der ville være værd at prøve :
Der skal bruges 2 telefoner. Den ene skal sættes til at være hotspot.
Derefter skal den anden kobles på dt wifi, som den første leverer. Nu skal man bruge telefon 2 til at konfigurere chromecasten til at være på samme wifi, altså hotspottet.
Nu kører chromecastenheden på hotspottet, og telefon 1 skal ikke bruges mere.
Nu kommer det springende punkt, det jeg ikke ved om kan lade sig gøre:
Kan man nu med Home-appen "se" chromecastenheden?
Det kunne være sjovt at prøve.
Husk, at chromecasten skal konfigureres om, hver gang der skiftes Wifi ; også hvis man vil tilbage til det tidligere net.