/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
papegøjeplader
Fra : kimstorm01
Vist : 346 gange
200 point
Dato : 20-12-19 08:47

hej
er selvstændig og er ved at lease mig en firmabil som jeg vil benytte privat, dog mest til firmakørsel.
Bilen koster 300.000 kr +moms,.
mit spørgsmål er hvor meget det kommer til at koste mig privat ifht. skat osv og hvordan det regnes ud:)
vh

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 20-12-19 23:33

Spørg Skat, tror næppe du får et korrekt svar her.

Især når bilen er firmabil og skal bruges privat.

Har set mange der har fået et gevaldigt RAP over tegnebogen og konfiskation af bil/ plader.

Samt det er lidt af en gråzone for selv eksperter.

Men eller vil jeg gætte på.
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234581

Du bruger bilen til både momspligtige formål i virksomheden og private formål (papegøjeplader):
Fradragsret ved køb   Intet fradrag.
Fradragsret ved leje eller leasing   Du kan få delvist momsfradrag, hvis din virksomheds salg af momspligtige varer og ydelser er på over 50.000 kr. om året.

Det delvise fradrag er en tredjedel af den moms, du betaler af lejen.
Fradragsret ved drift   Du kan få fuldt fradrag for alle momsbelagte udgifter, hvis din virksomheds salg af momspligtige varer og ydelser er på over 50.000 kr. om året.
Moms ved salg   Du skal ikke beregne moms.
Læs evt. flere regler for gule plader og papegøjeplader.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 21-12-19 12:28
Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 22-12-19 16:05

pas på med de nye regler om miljøzoner

Godkendelse af svar
Fra : kimstorm01

Dato : 22-12-19 16:26

Tak for svaret katekismus.