/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ventilation badeværelse
Fra : grokraft
Vist : 308 gange
100 point
Dato : 18-12-19 02:50

Har badeværelse på 3,5 kvm der ligge ud til facaden med vindue og aftræk i taget
Vil spørge hvor stor ventilen i vinduet og risten døren skal være.
På forhånd tak

VH Gr.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-19 05:36

Man skal tilføre den samme mængde luft som man tager ud.

Så har du et udsugnings rundt hul i loftet på eks. 125mm så er der =Diameteren X pi = 12,5cm x 3,1416 = 39,26cm2 har du så en dør på 70cm så Kan du save 6 mm af højden på døren så luften kommer ind under døren

Men vil også helt klart anbefale at der opsætter udsugning m timer.

https://www.bolius.dk/ventilation-af-boligen-19722

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-12-19 14:32

Man skal tilføre den samme mængde luft som man tager ud.

Ja alt andet vil jo være umuligt.

Godkendelse af svar
Fra : grokraft

Dato : 18-12-19 21:26

Tak for svaret rotw.