/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Startside ved hjælp af Classic Shell
Fra : ottoludvig
Vist : 206 gange
60 point
Dato : 15-12-19 16:38

Min PC er med Windows 10, men jeg savner Windows XP og Windows 7, for der var min startside altid selve skrivebordet med ikoner osv. - og ikke andet end det. Men nu - med Windows 10 - er der hele tiden alle mulige vinduer og fliser og hvad ved jeg og ting, jeg skal tage stilling til, i stedet for at jeg kan komme direkte ind på mit skrivebord.
Jeg har prøvet at installere Classic Shell, som jeg havde så meget gavn af på Windows 7. Alligevel skal jeg kæmpe en kamp hver gang for at komme ind på det ganske almindelige skrivebord, som jeg vil arbejde på. Er der ikke et klogt hoved her, som kan hjælpe mig, - jeg tænker at Classic Shell måske kan indstilles sådan, at jeg altid kommer direkte ind på skrivebordet som min startside.
Jeg har ikke så mange points endnu, kun 60, men dem får du for svaret.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-12-19 17:49
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-12-19 18:10

Jeg kan godt huske at jeg har set en Windows 10 med det udseende som du beskriver. Men jeg har for ca 6 måneder siden installeret en Windows 10 Pro fra bunden og fik automatisk et skrivebord nogenlunde som det du ønsker. Og for et par måneder siden opgraderede jeg en Windows 7 til Windows 10 Pro, stadig med et skrivebord som det du ønsker.

Er det en gammel Windows installation, eller har du installeret fra et gammelt installationsmedie?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-12-19 04:55

Har aldrig selv brudt mig om ClassicShell, men brugt programmet StartmenuX i stedet for.

Med den får man en klassisk Win7/XP menu når man klikker på startknappen.

Hent den her --> https://www.startmenux.com/da/

HUSK, at sætte flueben ved 'Gratis version' nå du installerer, så får du den gratis version.

Under 'Indstillinger, kan man selv indstille hvad der skal vises mm..

Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 16-12-19 08:56

Foreløbig tak for svarene, her er noget at arbejde videre med.
Til Søren Steen: Det er en gammel Windows installation jeg har, Windows 7, ca 5 år gammel, den blev installeret, da XP'eren var ved at blive for "besværlig".. Toil dogvillestar: Jeg kender ikke den StartMenuX, som du bruger, men vil prøve at finde den og se, hvordan den funker. Også tak til Katekismus, jeg kigger på det hos duka.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-19 14:13

Her er også lidt svar på dine spørgsmål:

Does Classic Shell support Windows 10?
Starting with version 4.2.4, Classic Shell fully supports Windows 10.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-19 15:13

Note: As of December 2017, Classic Shell is no longer in active development.
More details here: http://www.classicshell.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=8147

Development has been picked up by volunteers on GitHub under the name Open Shell
https://github.com/Open-Shell/Open-Shell-Menu

Open Shell Menu virker ganske fint på sidste nye windows 10 (1909)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-19 10:46

Bare til info, StartmenuX Pro kan hentes GRATIS i dag 22-12-2019 her
https://www.giveawayoftheday.com/start-menu-x-pro-spacex-edition/

Har lige prøvet at installere den, jeg foretrækker nu Classic Shell(nu Open Shell Menu)!
??