/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
blokere en mail
Fra : ferik
Vist : 442 gange
500 point
Dato : 14-12-19 16:53

jeg bruger ourlook
kan jeg lokere en uønsket mail
og hvordan

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-12-19 16:54

Outlook mail

Kommentar
Fra : netop

Dato : 14-12-19 17:04

Du kan ikke blokere en e-mail, men du kan registrere afsenderadressen som Spam eller uønsket...

Du fortæller ikke hvilken Outlook du bruger - er det Office Outlook eller outlook.live.com

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-12-19 17:07

jeg ved ikke sikkert
men formentlig
office outlook

Kommentar
Fra : clou

Dato : 14-12-19 20:16

Hvis det er Microsoft Office Outlook så kan du blokere ved at Højreklikke på mailen - Uønsket mail - Bloker afsender.

Clou

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-12-19 10:26

det virker ikke
så det er måsk outlook live
jeg har
hvor kan jeg se det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-19 11:56

Windows 10 - den hvide konvolut er "outlook mail" og jeg kan ikke umiddelbart se muligheden for at blokkere afsender.
Måske det kan gøres i et andet mailprogram evt det gratis thunderbird.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-19 12:06

Men i "outlook mail" kan du oppe til højre (de 3 prikker) vælge "flyt til uønsket" når du står i den meddelelse du vil undgå.

Er efternavnet på din mail xxxx@outlook. com/dk

eller er det en anden mailadresse du kører med i "outlook mail"

eks. @gmail / @hotmail / @mail.dk (tdc/yousee mail)

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 16-12-19 11:51

Bruger du ikke Windows 10 Mail app?
Det er som Eyvind skriver også den du kan åbne i outlook.com i din browser, hvis du åbner i browser kan du oprette regler for hvad der skal ske med modtagne mail.

I Mail app'en kan du højreklikke på den uønskede mail og vælge "Marker som uønsket"

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-12-19 17:18

Klaudi
jeg forstår ikke riotig
hvad jeg skal gøre

jeg har inst.windovs live mail 2012, den kører usansynlig langsom, så den bruger jeg ikke,
men i stedet ouylook
erik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-19 18:28

Mail app'n
https://ibb.co/yWfb82Z
----------------------------------------------------

Mail vindue åbnet i browser (her chrome) outlook.com

Find tandhjul oppe til højre, klik på det, vælg "Se alle outlook indstillinger"
Marker punkt 2 "Mail"(er nok markeret), ude til højre kan du klikke på "Regler" og så oprette en regel der flytter uønskede mail i Papirkurv eller anden mappe.
https://ibb.co/g4Vv8SD

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-19 18:59

Ferik jeg kunne godt tænke mig at vide om vi kigger det samme sted.

Er det her du er:

klik på startvinduet nede til venstre
rul ned til M og klik på den hvide konvolut
nu åbnes et mailprogram som følger med windows 10
oppe til venstre står der indbakke-outlook

eller er du et andet sted

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-12-19 22:06

Eyvvind
vi er samme sted
ferik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-19 10:15

OK
Under Indbakke kan du se den mil som er uønsket
Klik på den uønskede mail så den åbner i højre side
oppe til højre er der 3 prikker - klik på dem og vælg "flyt til uønsket"
nu burde du ikke få flere af dem.

Eller:
Hold musen hen over den blåmarkerede mail, og højreklik på den lille kasse,
til venstre for skraldebøtten - og vælg "flyt til uønsket"

Alternativt kan du installere det gratis mailprogram "thunderbird"
Hvor der er mange flere muligheder.

Ps. Så længe du bare åbner mail i indbakke, sker der ikke så meget.
Men hvis du klikker på noget i den åbnede mail,
kan du skabe kontakt til afsenderen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-12-19 11:09

hvis jeg inst. Thunderbird
får jeg så nemt mail adr.
flyttet over

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-19 12:28

Hold dig til Mail app'en, Thunderbird er ok, men der er så mange ting man kan stille på at der hurtigt går kage i den!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-19 19:02

Ja klaudi det er nok det nemmeste, uden de mange indstillinger.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 21-12-19 19:06

Tak for svaret Klaudi.
glædelig jul ønskes til alle
erik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-19 19:23

Kommentar
Fra : Klaudi