/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Outlook gratis
Fra : susss
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 03-12-19 12:30

Hvad findes der af muligheder som postkasse i stedet for windows live mail ? Er det kun windows 10 mail ? så der dukkede noget med Outlook com frem..men ser ud som om at den ikke er gratis..og hvis kan man overflytte sin gmail der til ? men det er måske kun begrænset plads hvis man vælger en gratis version ? Eller mon man kan købe outlook på dvd så man har den for altid også til ny pc hvis den gamle går i stykker ?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-12-19 12:36

Jeg ved ikke så meget om Outlook. Jeg bruger Thunderbird, der er gratis.
Du kan ikke flytte gmail., men du kan sætte gmail til at videresende til en anden mail. Det er dog ikke alle mails, der kan videresendes. (det skyldes en ny sikkerhedsstandard)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-19 13:36

Mailprogrammet til at sende og modtage mails af forskellige slags koster penge.
i gamle dage var det en del af microsoft office pakke. Nu købes den for sig selv.

Et absolut lige så godt mailprogram er det gratis Thunderbird (som nævnt af ThomasCSR)

https://www.thunderbird.net/da/

Ps. Nu hvor du er på udkig efter dejlige gratis programmer er der også en gratis office pakke:
https://da.libreoffice.org
Kan hentes her:
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/

Og klik på Denne tekst: Hovedinstallationsprogram (som skal installeres først)
Og bagefter på denne: Indbygget hjælp til LibreOffice (som er dansk hjælpeprogram)

Kommentar
Fra : susss

Dato : 03-12-19 13:43

Må indrømme at jeg ikke er imponeret over Thunderbird...ser meget forvirret ud..så den vil jeg ikke have igen. Det andet kender jeg ikke som du skriver om...office pakke...? er det så også en mail boks som jeg kalder dem for ?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-12-19 16:04

hvad med Gmail
gratis

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-12-19 16:40

Det er værd at spare sammen til Officepakken, - og få Outlook som mailprogram.
Det gjorde jeg, efter at have prøvet, de andre som er nævnt ovenfor.
Ønsk dig et tilskud til det i julegave, - bare en Idé.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-12-19 16:52

Der er så meget forskelligt som Microsoft gennem tiden har kaldt outlook.

Når nogen taler om outlook mener de ofte Outlook Light, som har været inkluderet i nogle af windows udgaverne. Men det er noget helt andet end Outlook som kun er med i de store dyre udgaver af officepakken.
Hvis man først har vænnet sig til det er mail-programmet, som føler "gratis" med windows 10 ganske udmærket for de fleste. Det kan sættes op til at tage mail hjem fra forskellige koni hos diverse udbydere.
det klarer ikke automatiske aftaler i kalenderen via mail og den slags. Men det er nu mest kun erhvervsmæssigt at det bruges.
Thunderbird er også godt,når man først har vænnet sig til det.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 03-12-19 18:04

Aldeles fremragende mailboks GRATIS oven i købet...

https://outlook.live.com/owa/

Kommentar
Fra : susss

Dato : 03-12-19 18:36

Poten....det var den som kom frem på min skærm...men det ser ud som om at outlook .com der skal man oprette en ny mail adresse..jeg har jo en gmail ....Er det korrekt ? kan man bruge den mail adresse man har i forvejen ved du noget om det ?? for ja den ser udemærket ud...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 03-12-19 18:39

Og ja havde da også tænkt på et købt outlook..men minus er hvis pc-en lige pludselig skal skiftes ud så skal man betale på ny.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-12-19 19:11

Hvad er problemet?
Gmail har det hele bare online, sikkert også andre udbydere.

Er det fordi du mangler noget der fortæller dig at YOU GOT MAIL.
Denne er gratis og kan det hele, dog begrænset til et par enkelte emails:
http://www.gmailnotifier.se/

https://www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNSirJaW_btIIFqgLgpWBblaeF04ow:1575396424840&q=free+email+notifier&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwjvtaGCiZrmAhWvlIsKHRGCAoQQBSgAegQIDBAp&biw=1024&bih=461

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-12-19 20:29

På Android kan du finde apps, der kan klare flere mailadresser. Det kan man måske også til Windows. Det kender jeg ikke noget til.
Men at få gmail til at fungere på anden mailagent er nok op ad bakke.
Du må efter min mening må du gøre som abbaba skriver:
Brug Gmail som den er.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 03-12-19 21:02

Jeg bruger gmail lige nu inde i windows live mail..men den dag jeg køber en ny pc er det jo ikke muligt mere..ja så kan den gmail bruges live i google..det er jeg godt klar over..Spørgmålet var så hvad har man af muligheder når man skifter ny pc ? Som ligner outlook meget.,.da jeg var meget glad for den.....Takker for råd

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 04-12-19 07:23

Tak for svaret Eyvind.Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-19 18:39

Til oplysning - så fungerer G-mail på alle platforme og mailprogrammer.
Android
iphone
windows
Linux

Jeg kender ikke nogen mailprogrammer hvor en g-mail ikke kan køre sammen med andre mail.
Hos windows 10 mailprogram installerer den næsten sig selv.