/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvad bliver der af Anna Biørns Larsdatte
Fra : 2601
Vist : 300 gange
500 point
Dato : 01-12-19 13:37

Jeg søger efter hvad der bliver af Anna Biørns Larsdatter født september 1793 i Thiset, Gram Sogn i Frøs Herred, Haderslev Amt og døbt den 8 september 1793 i Gram Kirke, Gram Sogn i Frøs Herred, Haderslev Amt.

Nomina Parentum:
Lars Thomsen
og Else Marie
Hansd.
af Thiset
Infantum
Anna
Biørns -
Testum
Jep Henriksen, Niels Jensen, Peder
Smeds Qvinde?) af Thiset, Bohl?
Madsens kone af Harreby, Biørn?
Lauritz kone af Thiset.
Gram Kirkebog side 70 nr. 2. Opslag 42 Hovedministerialbog 1786-1804.

Hendes forældre dør 1811 og 1807 i Thise og derefter har jeg midste forbindelsen på hende.

Jeg har søgt efter om hun bliver gift i Gram sogn uden held ligesom hun heller ikke optræder som fadder.

Nogle der kender noget til Anna Biørns Larsdatter?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-12-19 17:48

Hej Har du hendes søskende ?

Haderslev, Frøs, Gram, Thiiseth, -, 246, FT-1801, B7093
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:

Lars Thomsen    56    Gift    Huusbonde    Huusmand med Jord og Snedker
Else Maria Hansdatter    36    Gift    Hans Kone
Christine Larsdatter    15    -    Deres Børn
Else Catharine Larsdatter    10    -    Deres Børn
Anna Larsdatter    7    -    Deres Børn
Hans Larsen    5    -    Deres Børn
Thomas Larsen    2    -    Deres Børn

Jeg har fundet Thomas Larsen konfirmeret ,
men desværre kan JEG ikke tyde den kirkebog
forældrene må jo være døde da de yngste børnene bliver konfirmeret,
så hvad står der ved konfirmationerne

Name:
Thomas Larsen

Event Type:
Confirmation
Event Place:
Gram, Haderslev, Danmark
Event Place (Original):
Gram, Haderslev, Denmark
Gender:
Male
Birth Date:
03 Mar 1799
Father's Name:
Lars Jensen

Volume:
Volume Date Range:

MVH
Mpdersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-12-19 18:13

Til modersvilje.

Først vil jeg sige dig mange tak for din hjælp til mig.

Thomas Larsen skiftede efternavn til Schmidt og han er døbt 13 maj 1799 i Gram Kirke.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-12-19 21:48

Det var denne jeg mente
(som jeg ikke kan tyde)
https://www.danishfamilysearch.dk/sogn313/churchbook/source138715/opslag15169136 (nr. 12)

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-12-19 22:27

Thomas Larsen er født 3. marts 1799, men faderens navn står der, så han er - formentlig - ikke død på det tidspunkt, ellers regner jeg med, det ville stå der.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 02-12-19 00:19

Der er en Ane Larsdatter af Thiset, 28 år, der bliver gift med Hans Pedersen 28 sept 1822 i gram.
Kan det være hende?
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=201471&side=167

Hun dør 4 febr 1842 i Gram.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-19 00:21
Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 02-12-19 11:51

Tak for svaret vith. Nej mange tak for din store hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-19 21:40

Altid en fornøjelse