/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Behandling af læderrat
Fra : thulin
Vist : 531 gange
300 point
Dato : 25-11-19 14:02

Kan se at læderrat i min bil med varme i, har en tendens til at begynde at blive en smule slidt. Biler af samme model, med flere km, har har også en tendes til at blive slidt "skaldet"

For at undgå dette, eller minimere slidet, vil jeg gerne behandle min rat med læderfedt.
Der er masser af produkter på nettet, og det anbefales at bruge læderrens først og dernæst læderfedt.

Spørgsmåler er:
Har nogen erfaring med behandling af bil rat ???
Er bange for at rattet bliver fedtet og glat.

Nogen der kan anbefale produkt og fremgangsmåde ?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-11-19 15:05

Fedt eller olie er stortset det samme, fedt er lang tid om nå ind i læderet og skal bruge dage om trække ind i læder, olie virker med det samme.

Rens/vask med sæbespåner - findes flydende og nem at bruge.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-11-19 15:07

NB Olien skal bare trække nogle minutter, så kan du tørre rattet af for restolie

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-19 15:32

Det afhænger af hvordan læderet er behandlet fra fabrikanten. Det kan være lakeret, og så ses det ikke så pænt ud hvor lakken er slidt af. Rå læder kan behandles med klar skovoks ( lædervoks)

Det lakerede kan få en polish.