/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælpe kunde
Fra : grokraft
Vist : 324 gange
20 point
Dato : 25-11-19 04:53

Hej jeg har adgang til wifi netværk med vpn og kan komme ind i transmissions link
til kunde. Kunden har også router på. for at kunne hjælpe kunde med password til router, han har glemt kan man så logge ind på en måde uden at skulle ud at køre og sætte en pc på.
F.eks med ip addresse og mac addresse for at komme til router login billede.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-11-19 11:46

Hvad er spørgsmålet?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-11-19 12:56
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-11-19 13:51

Hvis du har VPN-forbindelse til hans WiFi så har du sikker også forbindelse med hans LAN og dermed også hans router o.s.v.. Jeg har selv en kunde hvor jeg via VPN kan gå ind i både hans server og router på 100 km's afstand blot ved at taste IP-adresserne og mit password.

Når du siger VPN så går jeg ud fra at du mener andet end TeamViewer eller andet fjernstyringssoftware. Det kan dog sagtens bruges hvis din kunde sætter en PC op til at du kan fjernstyre den.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-19 15:27

Dit spørgsmål er ikke helt klart.
Hvis det gårpå om man udefra (wide area internet) kan tilgå opsætningen i en router, så er svfaret at alle de routere,jeg har haft fat i kun kunne tilgås for opsætning fra LAN.
Alt andet ville jo også være alt for nemt at hacke sig ind i.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 20 point
Dato : 26-11-19 16:45

Citat
alle de routere,jeg har haft fat i kun kunne tilgås for opsætning fra LAN.
Alt andet ville jo også være alt for nemt at hacke sig ind i.

Det er kun delvist rigtigt. Hvis man har en rigtig VPN-forbindelse så er det muligt. Det kræver blot at han har fuld adgang. Jeg har en kunde hvor jeg kan få VPN-adgang på to måder. Den ene er en IPSEC-VPN adgang hvor min og deres router taler sammen direkte således at min og deres LAN er forbundet direkte. Med dette kan jeg stort set alt, også gå ind i deres router ved at taste routerens LAN IP-adresse. ligesom at jeg hos dem også kan gå ind i min egen router og server.

Deres server har også visse VPN-faciliteter. Logger jeg på med den så kan jeg reelt det samme.

Min egen router har også en VPN-server med L2TP/IPSEC, med den kan jeg logge på med min bærbare alle steder. Med denne kan jeg også gå ind i min router ved blot at taste routeren LAN IP-adresse.

Godkendelse af svar
Fra : grokraft

Dato : 29-11-19 01:22

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Jeg tror der så mangler rettighed som jeg skal tale med en anden om