/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Mystiske opringninger
Fra : jensviggo
Vist : 334 gange
100 point
Dato : 14-11-19 14:42

For meget fritid har de, eller osse ved jeg ikke hvad,
Ikke hver dag men hver eneste modtager jeg mystiske opkald fra telefonnumre i Danmark. Det har stået på i ca 3-4 uger måske mere.
Jeg har prøvet at spore telenumrene via 118 uden resultat?
Her er et par af numrene:24624464-22877996-78280165-22874755-21624561.
Jeg har blokeret og slettet alle numrene i den rækkefølge de kommer. Hvornår mon det stopper og hvem er disse mennesker, og kan jeg gøre mere?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-11-19 14:54

https://www.180.dk/nummer/51889297

Du kan ikke gøre en snus ved det bortset fra at skifte telefonnummer...
Det gider man trods alt ikke bøvle med fordi nogle klaphatte har travlt med at spamme ens telefon.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 14-11-19 15:19

Du oplyser ikke, om du får forbindelse med dem, hvis ja, så prøv at gøre som jeg gør.
Jeg er mange gange blevet ringet op af en meget dårlig engelsktalende asiat (formodentlig),
der starter en lang smøre om, at der er problemer med min computer.
Jeg lader vedkommende forklare sig et godt stykke tid, og så bryder jeg ind og siger:
"Listen - listen to me", og når der så bliver stille, siger jeg med eftertryk et par gange:
FUCK YOU, og lægger på - det hjælper i mit tilfælde

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-11-19 15:47

BULLSHIT virker også. Så varer det lidt længere tid, før de prøver igen.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 14-11-19 16:28

Det er også rigtigt - mit udsagn er blot mere "personligt"

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-11-19 17:07

Jeg blæser ham omkuld med et gammelt båthorn!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-19 12:21
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-11-19 14:07

Jens Viggo, det er Alm. Brand der vil sikre dig resten af livet for ingen penge!
God weekend

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 15-11-19 14:20

Hvilket af numrene er det? Stouenberg

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-11-19 23:23

Jeg fik lignende opkald fra IF, hvor efter jeg skrev/ brokkede mig på MIN side, at den slags har jeg frabedt mig, og fik en mail dagen efter at det skulle de nok få ordnet OG det gjorde de.

Troede sgu der var brand i huset/ andet, uden selv at kunne se det.

Se på DIN side under forsikringer ? du kan afmelde alle former for kontakt.
Men mest almindelig er at man GLEMMER at sætte kryds ved INGEN kontakt og/ eller mails.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 17-11-19 03:19

Jeg har også haft UTALLIGE opkald på min arbejdstelefon 5-6 opkald pr. dag i flere uger, de fleste mobilnr, for der ringes fra mange forskellige, starter næsten altid med 78 .
Jeg skriver skriver nogle af numerne op på 118 .
Jeg tror at det er en maskine der er sat til at lave opkaldene, enten afbryder de og håber at man ringer tilbage til en dyr takst, eller også er der en engelsk talende plattenslager der påstår ay være fra microsoft der vil "redde" mig fra hackere jeg skal bare lige down loade en app.
Tror ikke der kan gøres noget, mit mobilnr er i deres systembog de bruger hele tiden nye mobil nr som de ringer fra.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 17-11-19 03:28

Der var lige en fejl, det er selvfølgelig 180 jeg inberetter mobilnr på og ikke 118 .

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-11-19 19:48

Jeg får tit (flere gange ugentlig) opkald fra engelsktalende personer som ringer fra et lokale med megen støj og snak.

Jeg siger bare "no understand" eller "no english". Eller "many noise, no understand"

Så bliver forbindelsen afbrudt.