/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad er dette > XTRA-PC <
Fra : Eyvind
Vist : 365 gange
500 point
Dato : 12-11-19 13:46

Jeg gætter på noget Linux af en slags.

https://thiswentviral.net/dk/ny-computer/?gclid=EAIaIQobChMIhZ6vr8bk5QIVl9AYCh2aTQEyEAEYASAAEgKYV_D_BwE

Så er der nogen her som har prøvet den. Fortæl fortæl.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 12-11-19 13:58

Prøv lige at læs her " https://dk.trustpilot.com/review/xtra-pc.com " så vil du nok ikke købe ,
ha er god dag .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-19 14:27

Tak hardy - men jeg drømte om at høre fra en, som havde afprøvet den i kørende tilstand.

Jeg leger selv med Linux på en lille memorystick, som kan starte op og bruges på forskellige computere.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-11-19 16:02

Citat
Jeg leger selv med Linux på en lille memorystick, som kan starte op og bruges på forskellige computere.

Ja lige netop, en Linux på en USB stick, er det det handler om, og det vrøvl med at PC'n bliver 10 gange hurtigere er noget gøgl. og selvfølgelig bliver den hurtigere, da der jo ikke er installeret noget som helst ud over styresystemet. Så uden at have afprøvet det vil jeg vædde på at ingen af de programmer der er installeret på PC'n kan køre via det styresystem, USB sticken starter op.
https://www.youtube.com/watch?v=S46Fby3qOGg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-19 19:22

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-11-19 05:32

Det er svindel og bedrag.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 500 point
Dato : 13-11-19 06:41

Det lugter lidt af at de vil have dig til at betale for noget du kan få ganske gratis

Her er der 10 gratis alternativer, hvis du selv har en USB pind.

10 Best Linux Distros to Install on a USB Stick;
https://www.fossmint.com/best-linux-distros-to-install-on-usb/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-19 11:03

dogvillestar >
Ja det eneste man får for for pengene er en USB stick og at de har lagt en linux udgave ned på den.

I øjeblikket er det Mint 19.2 jeg har under behandling, som i øvrigt kører på en ældre HP Pavilion dv6000

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 14-11-19 09:27

Tak for svaret dogvillestar.
Jeg vil lege lidt med de Linux Distros som du henviser til, for mint er fin men for længe om, at rulle ind på ældre maskiner.

Ps. Jeg bøvler lidt med uefi / legasy og vil forsøge med dualboot så begge muligheder er på en stick.

Kommentar
Fra : dogvillestar