/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Google Chrome kører ustabilt
Fra : Otnob
Vist : 328 gange
500 point
Dato : 09-11-19 14:42

Når jeg har benyttet Google Chrome et stykke tid fungerer den ikke mere og jeg må genstarte PC,en, hvorefter jeg igen kan fungere en ubestemt tid fra 15 minutter til 2 timer.

Det er nogen tid siden det begyndte og jeg har prøvet at læse programmet ind igen.

Er der andre der kender til dette problem

Min PC er en MEDION som kører upåklageligt og hurtigt med WINDOWS10

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-11-19 14:45

Næh, det må være et lokalt problem du har...

Er Google Chrome opdateret til den nyeste version?

Du kan jo også prøve at køre Ccleanerhttps://www.ccleaner.com/ccleaner/download

Kommentar
Fra : return

Dato : 09-11-19 16:47
Kommentar
Fra : return

Dato : 09-11-19 16:50

Hej

Lige et link mere nok mere det du kan bruge

https://support.google.com/chrome/answer/142063?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=da

Vh.

Return

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-11-19 18:11

Hej return

Dine forslag er interessante, dem vil jeg kigge nærmere på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-19 21:18

Ellers skift til Opera:

https://opera.da.downloadastro.com

...eller bedre endnu; Vivaldi browseren:

https://vivaldi.com/da/download/

Ligesom Google Chrome er det Open Source (Gratis)

Du vil ikke fortryde skiftet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-19 21:22

Ps. Du kan sagtens have alle installeret samtidig ..og Microsoft Edge, Firefox m.fl.
Så kan du sammenligne
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 500 point
Dato : 09-11-19 22:14

Hvor meget fri plads har du på dit drev? Jeg synes det lyder som om løber tør for plads. Chrome gemmer jo en hel stribe billeder osv. fra de sider du besøger.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-11-19 23:07

Molokyte

Jeg har da tænkt på at skifte til f.eks. Opera, men jeg benytter Googles muligheder for at huske mine adgangskoder og det kan jeg vil næppe med Opera ?

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-11-19 23:13

Brassovitski

Måske har du ret, der er 10 GB ledig af 117 GB men maskinen virker hurtig både i opstart og i brug

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-19 23:39
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-11-19 09:49

Højt CPU forbrug

Ser interessant ud men det er nødvendigt at læse nærmere på det og det får jeg først tid til i morgen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-11-19 10:01

Jeg tjekkede lige min Google, efter at have surfet lidt rundt på nettet i ½ times tid var der gemt lige godt og vel 2 GB i web cachen.

https://developers.google.com/web/tools/chrome-devtools/storage/cache

https://www.greengeeks.com/tutorials/article/clear-your-chrome-browser-cache-on-pc/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-19 13:51

Alle moderne operativsystemer: Windows, Ios, Linux... lader dig gemme adgangskoder.

Div. browsere ligeså.

De kan fjernes med Ccleaner menuen [Rens], men det er registreringsdatabasen jeg gav dig vejledning til at rense/reparere med [Register] menuen..

IKKE din filhistorik, gemte kodeord, browsercache mm.

Link (Bogmærker) kan gemmes/hentes div. browsere imellem som f.eks. HTML filer der gemmes på din harddisk i et bibliotek efter eget valg. Disse valg finder du under bogmærkemenuerne i respektive browsere. Således sikrer du, at alle installerede browsere indeholder samme bogmærker.

..ellers kan du for at husk/gemme brugernavne og passwords kan bruge en 3. part PASSWORDMANAGER. Der findes mange 'derude'. F.eks. :

https://top5-passwordmanagers.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-19 13:57

HOVSA... jeg fik blandet 2 forskellige spørgsmål sammen.

Sorry

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-11-19 11:20

Lyder som et helt banalt netværksproblem.
Skønt dyret er rundt og burde kunne se din ruter, kan signalet måske være svagt, som din enhed er placeret.
Prøv at drej den i forhold til din routers placering eller sæt et HDMI forlængerkabel på, og se om dette ændre på stabiliteten.

Genstart som løsning, hvor den får det bedre tyder på at Fornyelse at IP adresse hjælper, så måske kan du også overveje at lade din router give dine enheder fast IP adresse.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-11-19 11:41

Benjamin.Hansen. Hvis problemet er et svagt signal, skulle de jo også være svagt fra start. Et signal bliver jo ikke svagere og svagere med tiden.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-11-19 12:10

Brassovitski

Det kommer da and på hvordan enhed opnår forbindelse, evt via reflektioner i rum etc.

Senders effekt og modtagers følsomhed ændre sig ikke, men omgivelser behøver ikke at være statiske.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-19 21:33

Prøv nu bare Opera eller Vivaldi. Det er klippefaste browsere.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 18-11-19 22:08

Tak for svaret Brassovitski. og tak alle der er kommet med indlæg