/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Peter Wiehl
Fra : Mosebaek
Vist : 305 gange
200 point
Dato : 08-11-19 11:14

Jeg arbejder overhovedet ikke i slægtsforskning, på trods af det valgte kategori.

Men jeg savner nogle data på Peter Møller (Thomsen) Wiehl. Bl.a. døds dato/år.
Født 1945. Boende i Thisted / Viborg. Dræbt i en bil ulykke, Skive. Ca. midt 1980`erne. Måske 1984. Jeg har søgt på:

https://www.sa.dk/da/
www.danishfamilysearch.dk/
www.dk-gravsten.dk/

Men det gi`r ikke noget.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-11-19 12:56

Det er korrekt, at du ikke finder noget på de angivne sider, da det simpelthen er for nyt til at det vil være tilgængeligt de pågældende steder.

Du kan i stedet - på det Kongelige Bibliotek søge via mediestream på hans navn, men du kan KUN gøre det ved fysisk at bevæge dig til det nærmeste Kongelige Bibliotek og søge vie en af deres computere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-19 16:20

Anede det nok, Bille 1948. Jeg har før været inde på kirkebøger, og kan godt se der ikke er meget at komme efter, siden ca. 1970.

Men jeg mener de blev digitaliseret derefter, og måske deri var en løsning. Men det er der så ikke.

M.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 200 point
Dato : 08-11-19 17:29

Det er korrekt at Den Nye Kirkebog (DNK) er digitaliseret, og en del af den er også afleveret til Rigsarkivet, men de har ingen værktøjer til at lægge sådan en på nettet, så vi må se, hvornår det sker.

Jf. arkivloven må vi se dødsfald frem til 2009, men vi ved ikke hvornår der sker noget.

Desværre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-19 20:06

Tak for interesse, Bille 1948.

Jeg lader spørgsmålet stå en lillle stund endnu.

M.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 09-11-19 07:43

Som Bille skriver, så er det for nyt.
En anden mulighed kunne være :
Evt. Google ham.
Nogle biblioteker eller lokalhistorisk forening har microfilm, men så skal man selv sidde og køre aviser igennem.
Hvis det er en person som har været aktiv i lokalsamfundet, kunne det være at lokalhistorisk forrentning har noget liggende på ham.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 09-11-19 07:46

Evt. Gå en tur på kirkegården og se om der er en sten,
Hvis man ved hvilken kirkegård, han burde ligge på.
Mener også at man kan søge gravsten, inde på en side på nettet.
Men der skal man nok kende kirke for at kunne dette.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-11-19 10:44
Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-19 16:59

Tak for svaret Bille1948. Jeg må nok væbne mig, med lidt tålmodighed.

M.