/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 72310
o.v.n. 67550
refi 58409
Manse9933 45149
tedd 44737
molokyle 40677
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Windows 10
Fra : swarn
Vist : 191 gange
300 point
Dato : 08-11-19 10:04

Når jeg prøver at lukke min Windows 10 så står den og køre/snurre de små prikker rundt, men så stopper den, og jeg må tage strømmen på siden af min PC.
Hvad er/kan der være galt.
Jeg er ikke en ørn til sådan noget

 
 
Kommentar
Fra : poten


Dato : 08-11-19 10:51


Du kan eventuelt prøve at sende en privat besked til undertegnede.
det kan være den trænger til en gang rens og pres...

En sådan gang kan klares med "Hurtig Hjælp" fra Microsoft

Microsoft Lynhjælp sætter to personer i stand til at dele en computer via en fjernforbindelse, så én person kan hjælpe med at løse problemer på den anden persons computer.

Den funktion bruger jeg mange gange i forbindelse med min funktion som
IT Hjælper for Ældre Sagen.

Kommentar
Fra : clou


Dato : 08-11-19 11:56

Har du lukket alle åbne vinduer inden du lukker ned for computeren, det kan du evt. se, ved at bruge "abe-grebet": Hold Ctrl +Alt + Delete nede samtidig - vælg jobliste og se om der kommer noget frem!

Clou

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 08-11-19 13:56

Kør en rensning af registreringsdatabasen med Ccleaner:

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download

Vælg den gratis version.

Når du har hentet og installeret programmet, kører du det og vælger menuen til venstre

[Register]

Vælg knappen til venstre forneden

[Scan for problemer]

Når den er nået til 100%, vælg knappen til højre forneden

[Afhjælp markerede problemer...]

Hvis der er nogen? Så vælger du

[Afhjælp alle problemer]

..tryk så til slut på

[Luk]

Nogen gange skal man køre denne procedure flere gange indtil der ikke længere findes problemer med registreringsdatabasen.

Genstart derefter PC'en.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : swarn


Dato : 08-11-19 15:14

Til molokyle
Negativ

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 09-11-19 10:41

Prøv lige at gå til start > indstillinger > opdatering og sikkerhed
Nu vil den vise om den har gang i noget opdatering.
Når der kører store opdateringer er det bedst med tilsluttet strømkabel.

Fortæl hvad den skriver i opdateringsvinduet

Kommentar
Fra : swarn


Dato : 09-11-19 12:28

Til Eyvin
Der står: Din enhed er opdateret
Senest kontrolleret:I dag 08:59

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 09-11-19 19:47

OK - jeg tænkte på en opdatering som ikke er færdig. Det er det så ikke.

Kommentar
Fra : Brassovitski


Dato : 10-11-19 10:18

Hvis alt andet mislykkes så prøv dette:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system

Ellers er der Windows repair fra Tweaking.com, men det er lidt langhåret, hvis man ikke ved lidt om PC'r.

Du kan godt nøjes med gratisversionen.
https://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html


Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 10-11-19 14:10

Evt. en diskfejl?

Vælg Windows Kommandoprompt med administrator rettigheder.

(Vælg : Kør... højreklik; vælg Egenskaber, vælg kør som administrator: Skriv så: CMD)

I det åbnede vindue: Skriv : CHKDSK c: /F

Dette får du først lov at køre ved næste opstart af pc'en, så svar: Y.

Luk nu pc'en med kommandoen : SHUTDOWN /R

..prøv på det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob


Dato : 11-11-19 12:11

Jeg tænker det er en driver der er skyld i det.

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 11-11-19 13:35

Let kontrol af driver:
Højreklik på start > vælg enheds håndtering > vent lidt > nu står alle dine drivere i en lodret stribe> er der nogen gule trekanter at se.

Kommentar
Fra : swarn


Dato : 12-11-19 11:41

Til Eyvind
Nej det er der ikke

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 12-11-19 12:23

Har du prøvet en alm. Windows fejlsøgning?

Kontrolpanel -> System og sikkerhed -> Sikkerhed og vedligeholdelse -> Gennemgå seneste meddelelser og løs problemer

..eller:

Kontrolpanel -> System og sikkerhed -> Sikkerhed og vedligeholdelse -> Foretag fejlfinding af almindelige computerproblemer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob


Dato : 12-11-19 15:19

Citat
Til Eyvind
Nej det er der ikke

Ikke desto det godt være en driver der skal geninstalleres. Den mest nærliggende er chipset driver.

Kommentar
Fra : Brassovitski


Dato : 12-11-19 15:56

Jeg tror evt. det kan være en opdatering der er blevet afbrudt, som Eyvind har været inde på. Start gendannelses systemet, og prøv at gendanne til et tidligere tidspunkt.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 13-11-19 17:07
Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 175557
Tips : 31808
Nyheder : 719565
Indlæg : 6396111
Brugere : 218529

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste