/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Kollega er interesseret i min kone
Fra : noiss
Vist : 315 gange
20 point
Dato : 05-11-19 11:22

Min kones kollega er antageligvis interesseret i hende.

Denne antagelse bygger på, at han ofte skriver til hende om aftenen, og gerne vil i kontakt med hende. Kollegaen er fra en anden afdeling, og de arbejder derfor ikke direkte sammen.

Konen oplyser, at hun ligeledes har en fornemmelse af, at han er interesseret i hende, selvom han dog ikke har sagt det direkte.

Hver gang han skriver til hende fortæller hun mig det, men kan mærke på hende hun nogen gange tøver med at fortælle det - andre gange venter hun 1 time eller 2 med at fortælle at han har skrevet, selvom vi faktisk sidder på sofaen sammen og ser tv.

Jeg er ikke en jaloux type og tager det egentlig meget stille og roligt, og joker lidt med det, når han skriver.

Men på den anden side kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad nu hvis! Der er trods alt julefrokost om ikke så længe.

Jeg stoller 100% på hende og ved hun aldrig kunne finde på at lave noget med ham, men men men - man er vel ikke herre over sine egne følelser, hvis de kommer i spil.

Hvordan bør jeg reagere? Skal jeg fortsat tage det med et smil, eller skal jeg bede hende om at ignorere ham.

Kom frisk med jeres bud / erfaringer :D

Kommentar
Fra : noiss

Dato : 05-11-19 11:24

Der skulle stå Formodentlig og ikke antageligvis

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-11-19 11:59

Citat
Hvordan bør jeg reagere? Skal jeg fortsat tage det med et smil, eller skal jeg bede hende om at ignorere ham.

Hun ignorerer ham vel selv, så mon ikke det er storm i et glas vand...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-11-19 12:21

Hun kan vel blokere hans mails eller sms’er.
Selvom det ikke betyder noget, optager det jer jo.... negative tanker skal man slette.
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-11-19 12:54

Du er en tålmodig mand, og det er prisværdig.
(De satans julefrokoster, der er skyld i så megen sorg og ulykker).

Er han gift? I så fald ville jeg tage kontakt til hans kone. Afhængig af deres indbyrdes forhold, vil der måske komme en løsning.

Jeg ville i altfald ikke finde mig i det. Spørgsmålet er også hvordan din kone ta`r det. Føler hun sig smigret? Hvis hun har viljen, må hun da nem kunne stoppe
sådan en lakaj..... gøre ham til grin.

Nu er jeg så gammel, at jeg ikke er til fri konebytning, som f.eks. på tv2. Her må det være vanskellig at finde ud af, hvem man er partner med lige for tiden.

M.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-11-19 19:12

Hvis du stolede 100% på hende skrev du ikke her...

Hvis du ikke var lidt jaloux, er den kone lidt uinteressant for dig...

Som i alt andet i livet, handler det om at lytte til sig selv. Hvis hun er på vej væk, er der ikke sikkert du har nogen indflydelse.

Men... Du kan vel også bruge det til at afklare hvad du selv ønsker med hende, og hvad du selv har lyst til at bevare eller genskabe... Dette har du indflydelse på.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 06-11-19 06:51

Din kone burde måske sige til ham at hent arbejdsmæssigt kan han kontakte hende, men i fritiden har hun ikke behov for en ven mere i sit liv.
Hvis han ikke forstår det blokker ham

Kommentar
Fra : noiss

Dato : 06-11-19 10:38

Ja, han er gift, men har ikke lyst til at blande mig i deres forhold.

Jeg er ikke helt enig Benjamin, men kan godt stole 100 % på sin partner, men samtidig være i tvivl om man selv gør det rigtige.

Når jeg ikke jaloux mener jeg, at jeg ikke er typen, som vil holde min kone fra alt og alle. Hun må gerne hygge med venner og familier eller tage imod komplementer - uden at jeg skal blive jaloux over det.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-19 10:51

Et forhold uden jalouxi er lidt tamt....siger en gammel kone .... som er gift med den eneste ene på 60. År. Det er sundt at være jaloux, men hos nogen er det sygeligt!
Er spørgsmålet her i grunden ikke lidt skudt ved siden af.... gør noget ved det!
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-11-19 11:41

Citat
Et forhold uden jalouxi er lidt tamt....

.....mener jeg er rigtigt. Det viser jo at man elsker vedkommende. (Puha, nu bliver jeg helt Morten Kock`s).
Altså, op med labberne. Kun i overført betydning, vold kommer man ingen steder med.
Men jeg ville nok presse hende, for at få en klar løsning. Ikke mindst på grund af den forestående julefrokost.

Men der er mange former for ægteskaber. Jeg kender et par, som lever i et "åbent forhold", hvor næsten alt er tilladt. Ikke mindst lagen gymnastik.

M.

Kommentar
Fra : izmir-pingvinen

Dato : 14-11-19 11:52

Tage det roligt, du skal tænke på at hun ikke finder en som er bedre end dig.

Fortæl hende at, hun skal stoppe med at skrive med den Lakaj midt om aftenen.

Og hvis hun ikke fatter det, må du bryde forholdet. Eller sige at nu vil du også begynde at skrive til andre damer.

Evt. fortæl lakaj fjolset, at han skal holde sig på afstand fra din dame.

Mand dig op! Fix problemet på den ene eller den anden måde.

Annuller spørgsmålet
Fra : noiss

Dato : 16-12-19 18:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål