/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Indenbords tank.
Fra : allano33
Vist : 364 gange
300 point
Dato : 31-10-19 21:43

Hej.
på den igen,vil lige høre om der er nogen der har et forslag til, hvordan jeg får tømt
ca 100 liter gammelt brændstof ud af en indenbords tank.(kan ikke tages ud.)
har prøvet hævert metoden hvor jeg førte en slange ned og ud ved drevet, virkede ikke.
har prøvet en elektrisk pumpe den gik i stykker.
håber at nogen kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-11-19 07:39

Sæt en slange i tanken og tag en stor plastsæk og pust den op, det burde få tryk på tanken.

Ved ikke om det virker..

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 300 point
Dato : 01-11-19 07:41

NB en hævert der ikke kan hæve 100L, så gør du noget forkert.

https://www.biltema.dk/baad/pumper/lansepumper/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-19 14:09

Stik en slange på ca. 2,5 m ned i tanken og sørg for at hele slangen under væsken på vej ned, så luk slangen for oven med en prop. Træk nu slangen forsigtigt op og læg den der hvor det skal løbe ud under beholderens bundniveau og tag proppen af - nu burde væsken løbe ud af sig self.

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 04-11-19 17:31

Tjaa det endte med at jeg måtte ringe efter en slam suger, desværre.

Godkendelse af svar
Fra : allano33

Dato : 04-11-19 17:33

Tak for svaret abbaba.