/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Paypal
Fra : FrejaFlop
Vist : 216 gange
50 point
Dato : 30-10-19 10:52

jeg har en paypal konto....bruger den sjældent - er faktisk lidt i tvivl om hvordan det virker. Har brugt den enkelte gange når JEG skulle købe noget i udlandet. MEN nu er der en ven fra udlandet som skal betale mig nogle penge (mindre beløb)..... HVordan klarer vi det? skal jeg ANMODE om en betaling? hvis ja, hvordan gør jeg det? eller skal han blot indbetale til min konto via sin egen paypal.......man skal jo også passe på at man ikke oplyser sit kontonummer til andre !!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-19 11:32

https://www.paypal.com/dk/smarthelp/article/hvilke-gebyrer-skal-jeg-betale-i-forbindelse-med-en-paypal-konto-faq690

Ps. gå altid direkte til paypal.com og den skifter selv til dansk.
gå aldrig til paypal fra et link i en mail............og de sender aldrig mail og beder dig logge ind med din konto.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-10-19 12:24

Din bekendt skal kun vide din mail adresse for at kunne sende dig penge. Din mail adresse er hos Paypal forbundet med det kontonummer der betales fra eller kommer indbetalinger til. Du skal IKKE oplyse dit kontonummer.
Ingelein.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-11-19 21:26

Hvis det er en ven? og vedkommende er Dansk = Mobilpay.

Der findes også mange andre men usikre måder at overføre penge på.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-11-19 21:41

Paypal "snupper" en "pæn" % del af beløbet til sig selv.

Deres kurser mellem forskellige valutaer er også en god indtjeningskilde for dem.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-11-19 22:45

Ja, men det er en sikker måde at betale og få penge på
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-11-19 23:17

Du betaler den kurs der er gældene, og det har du godkendt da du oprettede din konto, gebyrer ligeså.

Men husk på det er en GRATIS service, der trods alt giver garanti for både sælger og køber.
Så hvorfor brokke sig over noget der er godt og brugbart for alle.