/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Mere lys i gammel notebook - hvordan
Fra : Eyvind
Vist : 164 gange
100 point
Dato : 28-10-19 16:12

Jeg har en ældre Zepto Znote 4050 tror jeg der står.
Den er oprindelig født med XP men jeg har lusket en win 7 ultimate ind på den.
Den er ved at blive klargjort til opdateringsstop i januar.

Her er så spørgsmålet - hvordan er lige at man kan skrue lidt op for lysstyrken på sådan en fætter.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-19 17:22

Da du nu luskede nyt styresystem ind i den har du forhåbentlig også installeret de rigtige drivere til skærmen. Så følger du bare brugsanvisningen til dienne skærmdriver, som styreprogrammet kaldes. Det plejer at være noget med at holde en særlig styretast nede og så trykke på den rigtige funktionstast.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-19 18:03

Det er en for længst udgået Notebook, men jeg vil prøve at finde en bedre driver til skærm og kort, for den melder utilfredshed.

Tja - min anden ældre Zepto 3215 kører fint på driverne fra windows XP. (også Win 7)
Den kan i øvrigt køre med XP Vista Win7 8 10

Kommentar
Fra : netop

Dato : 28-10-19 22:52

Prøv Iobit Driver Booster...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-10-19 11:53

Tja - når jeg sætter min XP harddisk i maskinen...................er dr heller ikke meget krudt på lyset.
Så det r nok skærmen som er lidt gammel og træt.

Annuller spørgsmålet
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-19 14:14

Der er vist ikke nogen løsning på problemet.....................så spøgsmålet annulleres.