/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Covervideo til FB
Fra : Jazz82
Vist : 489 gange
205 point
Dato : 22-10-19 22:22

Covervideo blev lanceret snart flere år tilbage, men funktionen er ikke tilgængelig på min facebook profil endnu. Kan jeg opdater på nogle måder eller hvad gør man. Det er "kameralogoet" i coverbilledet der skulle blinke, og det skulle herefter være mulig at uploade en video til coveret.
Håber nogle kan hjælpe !

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-10-19 23:09

Totalt sort snak...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-10-19 00:29

Totalt sort snak...
ENIG

Kommentar
Fra : Jazz82

Dato : 23-10-19 07:31

Beklager hvis det ikke har været til at forstå.

Facebook: hvis du åbner din profil, så har man et profilbillede og et coverbillede. Dette coverbillede har i flere år kunne laves om til en videosekvens af ca 20 sek. varighed (covervideo).
Dette er muligt at gøre ved at trykke på coveret, hvorefter ikonet for kamera begynder t blinke og derved kan skiftes til video.
Jeg kan dog ikke gøre dette på mim egen facebookprofil og tænkte om det kunne være en opdatering eller lignende.

Håber denne forklaring er forståelig !

Ca. 40 sek. inde i denne video ses det hvor videoen tilføjes facebook:
https://youtu.be/ehwDy2NuT4o

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-19 18:01

Du skal lave video på pc og derefter uploade den!

Citat
Tilføj eller skift din sides covervideo
Sådan tilføjer eller skifter du din sides covervideo:
Gå til din side.
Klik på Tilføj et cover eller Skift cover øverst til venstre i dit coverbillede eller -video.
Vælg Overfør billede/video for at overføre en video fra din computer, eller vælg Vælg mellem videoer for at bruge en video, du allerede har overført til din side. Husk, at din covervideo skal være mindst 820 x 312 pixels og vare mellem 20 og 90 sekunder. Du opnår de bedste resultater med en video på 820 x 462.
Vælg videoen fra din computer eller blandt dine eksisterende videoer.
Når videoen er blevet overført, kan du ændre videoens placering ved at klikke på den og trække den op og ned. Klik derefter på Næste.
Klik på pilene for at rulle gennem op til 10 miniatureindstillinger for din covervideo. Miniaturebilledet bruges, når en person peger på din sides navn for at få mere kontekst om din side.
Klik på Offentliggør.

Kilde:
https://www.facebook.com/help/132465104004008

Kommentar
Fra : Jazz82

Dato : 15-11-19 13:41

Linket kendte jeg godt, men jeg havde dog ikke forsøgt på en PC:

Dette virkede så heller ikke.
Det kommer ikke nogen mulighed for at "overfører billede/video", men kun "overfører billede" eller "opret kollage" osv....
Forsøger jeg at overfører en video alligevel, bliver den naturligvis ikke accepteret pga. format (de længe og størrelse er overholdt).
Så det er stadig et mysterium for mig, hvordan man overfører videoer til coverdelen af FB.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-11-19 16:56

hvilken? filtype accepteres.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 16-11-19 10:26
Kommentar
Fra : Jazz82

Dato : 23-11-19 14:24

Overfør billede/video er forsat ikke en mulighed, som Facebook skriver.

Gif var et filformat den godkendte, men den viser fortsat ikke sekvensen. Blot kun det første billede.
Ellers er det kun billedeformater så som PNG JPG osv...

Kommentar
Fra : Jazz82

Dato : 23-11-19 14:28

Denne facebook profil har videocover:

https://www.facebook.com/cphairport/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-11-19 20:09

Læg mærke til at hun siger flere gange = IKKE har ret til.
https://www.youtube.com/watch?v=CMKJoK3DI50

Så du er åbenbart ikke den eneste.

Kommentar
Fra : Jazz82

Dato : 23-11-19 20:24

Og så er vi tilbage til det første spørgsmål
Og videoen er fra 2017... Så det her med at det snart kommer som en mulighed, er vist et definitionsspørgsmål

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 205 point
Dato : 24-11-19 10:41

Personal Facebook profiles do not support Cover Videos, so companies that have banners with music and animation stand out from others.

https://www.kapwing.com/resources/how-to-make-a-facebook-cover-video/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-19 11:23
Godkendelse af svar
Fra : Jazz82

Dato : 24-11-19 18:51

Tak for svaret abbaba.