/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Undgå screendump lægges offentligt frem?
Fra : cristian2
Vist : 318 gange
40 point
Dato : 19-10-19 12:11

Jeg har hørt at hvis nogen screendumper på fx Pinterest og Instagram, så registrerer site'ene dette og lægger det offentligt frem, hvorefter alle kan google ens navn og se hvad man har lavet screenshots af. Jeg surfede så rundt for at tjekke om det kunne være rigtigt. Det lader det faktisk til.

Hvad kan man gøre hvis man gerne vil screendumpe noget og man vil være sikker på at det ikke ikke bliver offentligt på nogen måde? Det er vel ikke nok at man går på fly-mode lige inden man trykker "print screen" og så tilbage på internettet når man har gemt screendumpet, eller hvad?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-19 13:20

Du kan f.eksempel tage et billede af skærmen med et fotoapparat.
En anden muliged er måske at bruge et af de programmer som løbende laver en "film" af skærmen. Så udløser du ikke det specielle interrupt med "print screen knappen". Det er formentlig det interrupt som instagram bruger til at registrere at der kopieres.

Tænk mere på at skiderikkerne med instagram har fuld adgang til dine private data, og sikkert meget mere, som de kan sælge til nogle andre skiderikker.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 40 point
Dato : 19-10-19 16:28
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 19-10-19 17:56

De lægger forhåbentligt ikke dit rigtige navn til offentlig skue? så mener jeg de bryder Dansk lovgivning og kan straffes for det.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-10-19 02:46

Det må vel være dig selv der overfører billederne til Pinterest mm., og det kan man da bare lade være med.
Jeg bruger et program der hedder Screenpresso, i gratis versionen, til screendumps og redigering af disse, og det lagrer billederne lokalt i den mappe jeg vælger.
Og hvis jeg ville have dem ud på nettet, så blev det i en privat Dropbox, eller Google Drive mappe, hvor kun jeg selv kunne få fingrene i dem.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 22-10-19 14:14

Tak for svaret katekismus.