/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Obskøne rekametilbud omkranser Kandu
Fra : ingelein
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 12-10-19 19:05

Hej
Hvor er der mange pornoreklamer udenom Kandus tekster. Føj for den lede. Lad os dog blive fri for de der reklamer.
Iøvrigt er reklamen af PAW sko meget på grænsen til, hvordan jeg ønsker at se en 10-11 årig pige agere. Blik som damerne på pornosiderne og attitude som samme. Jeg har iøvrigt skrevet til PAW sko.
Tror at jeg snart vil droppe Kandu.
'Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-10-19 19:19

Øøøøøh, jeg husker ikke at have set pornoreklamer på Kandu's sider. Lige nu ser jeg kun reklamer for tøj, sko, og fliserens.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 12-10-19 19:47

Jeg ser ingen reklamer på Kandu, - det må være noget andet der generer på din PC el. Tablet

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 12-10-19 19:48

OK, så - der var en enkelt tøjreklame...
Ikke noget jeg normalt lægger mærke til...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-19 19:52

Pt. er menuerne på højre og venstre side af Kandu også blanke hos mig. Sidst jeg var logget på, var der lokkende afrikanske, og andre udenlandske piger med skæve øjne, der lokkede med tilbud.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-19 19:53

Ups. Har det mon noget med det diskuterede emne at gøre? Reklamerne tilpasser sig spørgsmålets indhold? Intet er jo umuligt i dag.
Ingelein -

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 12-10-19 19:57

Prøv at bruge Firefox som browser, den udelukker annoncer.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-19 19:57

Ok. Hvis jeg beder om mine egne indlæg fra øverste menu, er der ingen reklamer. Trykker jeg derimod på seneste indlæg - og vælger saftige bryster, kommer brystdamerne straks i reklamesiderne. Tror at det er ordet BRYST der vækker reklamerne til live.
Ingelein

Ps. Prøv at lægge mærke til om reklamerne er relevante i forbindelse med spørgsmålet.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-10-19 22:21

ingelein, Slip helt for reklamer, popups. m.m..... Installere og brug... Firefox, Adblocker Ultimate, Adblock plus, ublocker Orgin, uMatrix, Adblocker for Youtube, og Ghostery.

McBobo

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-10-19 22:56

Jegbruger normalt Googles Chrome.
Hvis jeg blokker for reklamer med den, kan jeg slet ikke åbne kan du, men får i stedet en meddelse om at de lever af reklamer.
For dem som driver kan du siden er reklamerne det vigtige. Vi andre er for dem kun til for at læse dem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-10-19 23:09

Som jeg selv - og andre - skriver brug Firefox!!!

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 13-10-19 06:47

Jeg har nul reklamer bruger adblock plus

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-10-19 07:09

transor.... Har overhovet ingen problemer med Firefox. Uden tvivl den bedste Browser på nette med installering af dv. tilføjlser/addons, hvis I spørge mig.

Det er lidt tankevækkende, hvis I viste hvor meget lort, site analyse, trafikjunk og tracking værktøjer hver hjemmeside/søgemaskine i besøger bruger til at målrette reklamer præcis til dig. Især google toppen til UG og prikker hvad angår stalking af Dig på nettet.

McBobo

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-19 08:59

Hej
Jeg bruger Adblocker på min. Mac/pc. Om man kan bruge Firefox i stedet for Safari på Ipad ved jeg ikke. Det er jo på Ipad jeg får både åndsvage spammails og Kandu reklamerne. Er der et alternativ til Kandu?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-19 09:09

Jo, man kan downloade Firefox til Ipad.....

https://support.mozilla.org/da/kb/installer-firefox-pa-din-ipad-iphone-eller-ipod
Og også Adblocker til Firefox Ipad.

Det prøver jeg !
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-19 09:34

Har nu installeret Firefox på min Ipad Air 2, som har nyeste Ios til Ipad installeret. Troede at jeg helt kunne blokere Safari browseren i indstillinger, men det går åbenbart ikke?
Vil det sige, at Firefox ikke kan vælges som standardbrowser, men at jeg er nødt til at vælge den hver gang jeg vil på nettet?
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-10-19 03:54

Du ved godt at der er noget der hedder Cookies (tracking cookies), som netop har til opgave at spore din færden på nettet, samt gemme dine login data.

Du kunne begynde med at rydde op på den Ipad og køre et AntiVirus program.
Samt rykke din Browsers sikkerhed et par trin op, især Cookies.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-10-19 08:48

Jeg rydder meget ofte og har blokeret for cookies! Dem skal jeg acceptere hver gang og gør det kun undtagelsesvis.
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-10-19 10:59

Så har du hentet noget ned, som sikkert kommer fra et program.
På PC kan det være en søgemaskine/ ad-on der kommer med forslag eller overtager Browseren.

Det lyder mærkeligt når du kun ser bare babser og ikke andet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-10-19 14:40

Underligt... der har endnu aldrig været så meget som en enkelt lillebitte pattevorte på min Kandu.

Tidligere var der ikke engang reklamer. Kun en hvid remse i hver side. Men lige nu er der een reklame, der handler om at "skabe vækst på mit værksted"? ... den kan jeg vist ikke rigtig bruge til noget... og den er heller ikke voldsomt generende...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-10-19 16:10

Det lyder somom at du må have noget snavs i din maskine. Jeg har heller ikke set nogen bare babser på Kandu.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-19 05:12

Normalt er reklamerne målrettet fra google,
og vi ser sikkert ikke de samme reklamer,
men noget som google mener at have regnet ud at vi er interseret i !
Jeg tror ikke at google Reklamere for pornosider ..
Tror mere at din komputer har været 'på besøg' på nogen ikke gode websider ,
og derved har fået noget 'snask' instaleret uden din viden ..
** mallware **
Jeg kan desværre ikke hjælpe mere end det ..

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-19 07:53

Jeg garanterer for at jeg IKKE HAR VÆRET PÅ SNAVSEDE SIDER, så den vej er udelukket og der er ingen andre som bruger hverken min pc eller Ipad.
Jeg er så snerpet at jeg ikke er fri for at synes at GIFT VED FØRSTE BLIK er det der tidligere var strafbart som rufferi. Fatter ikke at folk går med til den slags eller gider se på det i TV.
INGELEIN

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-19 08:22

Bare et eksempel (og kopi fra min pc)
Prøv dette :

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-19 08:25

klik på x'et i toppen af en reklame,
vælg så *stop denne reklame'

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-19 08:35

@natmanden.... Tak for svaret , det var da en god ide.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-10-19 11:51

Jeg ved ikke om din Ipad er i synk? med din pc, min er, og når jeg bruger Crome opdateres jeg/ Mobilen med næsten alt jeg har søgt på siden sidst jeg brugte telefonen.
Det kan man trods alt slå fra, da det koster Data.
Så det kunne vel være en mulighed at dine? oplevelser stammer fra en synkronisering af Ipad og PC

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-19 12:26

Jeg har ikke data på min mobil, som kun bruges i nødstilfælde og til Mobilpay hjemmefra. Ingen synchronisering til pc, ingen upload til skyen eller andet. Går jeg ned med isenkrammet, går jeg ned - og har kun gemt lidt på eksterne diske.
Ingelein

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-10-19 12:40

Du bruger blot AD BLOCK PLUS - så kommer der ingen reklamer på siderne...

https://adblockplus.org/download

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-10-19 22:01

Så kan man kun konstatere at DU har et problem, som mange andre ikke har.

Tillykke med det.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-10-19 11:36
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-10-19 22:40

Man kan da bare gøre browseren STOR nok så ryger alt ud til højre? andet sted hen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-19 08:09

Ja, strudse har også en teknik med at gemme hovedet i sandet. Der er jo ikke fordi jeg ikke vil SE reklamerne....jeg vil IKKE HAVE/modtage dem.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-19 08:52

Tak for svaret Bille1948.