/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Tilbud på saftige bryster ?
Fra : ingelein
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 09-10-19 18:46

Jeg er bare så træt af spam fra villige damer, som tilbyder sig med saftige bryster. Hvorfor får jeg som kvinde disse obskøne tilbud - Er der nogen mænd med fornavnet Ingeborg?
Det bliver bare ved og ved med de der spam mails. Jeg kan jo ikke engang gøre noget ved det, fordi det er hundredvis af forskellige kvindenavne som sender de lumre spam mails.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-10-19 19:14

Jeg blev fri for den slagt ved at spærre for alle mails fra domæner som ender på .xxx og .xyz.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-10-19 19:49

Åh, jeg har slet ikke kigget på, hvad disse mails ender med, sletter med det samme. Prøver det ved de næste mails. Når du skriver .xxx og.xyz er det så bare fiktive endelser du lige har fundet på?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 50 point
Dato : 09-10-19 20:03

Uanset hvilket navn du har, sendes disse mail jo ud med spredehagl - man får dem hvis man har været på nettet med sin e-mailadresse i et eller andet omfang - der skelnes ikke mellem drenge eller pigenavne, blot en email-adresse så er lykken gjort.
Det kunne jo være en eller anden hoppede på limpinden.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-10-19 23:06

Nej, det er IKKE noget jeg lige har fundet på. Jeg husker sikkert forkert m.h.t. xyz, men xxx er et fuldt gyldigt topdomæne specielt beregnet til pornosider:

https://da.wikipedia.org/wiki/Generisk_topdom%C3%A6ne

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-10-19 06:18

Øv, troede der kom en opskrift på saftige 'Kylle patter'

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-19 09:39

Her er der lidt ingelein at vælge i mellem.

https://www.google.com/search?q=ingelein&oq=ingelein&aqs=chrome..69i57.16415j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

En af dem er vist endda president.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-19 10:50

Nu har jeg jo ikke INGELEIN i nogen af mine mailadresser, såvidt jeg husker er navnet Inge også et glngs svensk eller norsk mandenavn.
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-19 12:06

Google og alle de andre ser alt.................og måske videregives det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-10-19 13:25

Ingelein, jeg har osse fået utrolig mange tilbud fra " lækre" damer med store barme. Een af dem var endda ved at give blowjob..
DET var lige i overkanten.
Og mit navn kan vist ikke forveksles med et mandenavn..

Jeg bruger ipad. Der kan man åbenbart ikke blokke for de mails, der gentagne gange kommer væltende.

Men jeg var SÅ træt af, at langt det meste af min mail var fra pornoverdenen.
Jeg får også en masse tilbud om at jeg kan få store lån nu og her. Jeg skal bare klikke en gang..

Men jeg vil hverken have nøgne damer eller mange hundrede tusinde kroner.

...ved nærlæsning af de mails, der generede, så fandt jeg et lillebitte -næsten usynligt- ord nederst i mailen: "unsubscribe".

Jeg klikkede på det lille ord. Og fik besked på en ny side om at sletningen var vellykket. Og så slettede jeg selve mailen.

...det er vel efterhånden et par uger siden. Og der er endnu ikke kommet flere frække tilbud.. heller ingen flotte tilbud om at få store beløb forærende.

Der kan stadig komme uønskede mails. Men dem kan man bare frabede sig enkeltvis på samme måde. Det virker faktisk!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-10-19 13:37

#Birgitta

Citat
...ved nærlæsning af de mails, der generede, så fandt jeg et lillebitte -næsten usynligt- ord nederst i mailen: "unsubscribe".

Den havde jeg ikke turdet at klikke på. Andre har fået både virus og andre fæle ting installeret ved at klikke på noget sådant. I værste fald kan maskinen blive en slags zombie i forbindelse med et hacker- eller DOS-angreb mod firmaer. Så få din maskine scannet med et godt antivirusprogram i en fart!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-10-19 14:07

Nu var det en iPad det blev gjort fra, og de er vist ikke så sårbare, som PCérne er.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-10-19 14:21

Citat
Nu var det en iPad det blev gjort fra, og de er vist ikke så sårbare, som PCérne er.

Nu ved jeg ikke hvilken processor der sidder i en Ipad, men du skal bestemt ikke vide dig for sikker. En mac for eksempel bliver lige så ofte inficeret som en PC selvom at nogle påstår det modsatte.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-10-19 15:02

Ja... jeg har levet med bare barme og pikke, der bliver suttet. Og massevis af penge, der nærmest bliver kylet i nakken på mig, i adskillige måneder.. Mere seriøs mail forsvinder i mængden.
...så jeg forsøgte mig med at trykke på det lillebitte næsten usynlige ord forneden på mailen. Og det har ikkefået nogen ubehagelige konsekvenser.

Jeg tjekker altid hvilken afsender-mail, der er tale om. Og de mails hedder kun mærkværdige ting, som INTET har at gøre med indholdet af mailen.

...men jeg var da nervøs.. og i lang tid slettede jeg bare de mange underlige mails. Men det kom der så bare flere og flere af.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-19 15:10

Uha, jeg har da virkelig ikke gjort andet end skyndt mig at slette og også fra papirkurven. Så læst eller set unsubscribe har jeg ikke og ville slet ikke turde.
Ingelein

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-10-19 15:12

Jeg fatter bare ikke hvorfor de sender mig villige damer i let påklædning? Jeg er da hverken mand eller lebbe..

Og billedet af mig på min profil ligner da heller ikke en mand. Selv billedet af min smukke, men nu afdøde golden, Silke, ligner da heller ikke en mand.....

Begge billeder er mange år gamle. Det får dem da ikke til at skifte køn... Tværtimod..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-10-19 15:17

Ingelein, jeg tror at nogen har fået min mail-adresse fra nogle konkurrencer, jeg har deltaget i, f.eks julekonkurrencer... Har DU deltaget i nogen konkurrencer?
Det kunne være årsag til at fremmede har fået din mail.....

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-10-19 16:11

Citat
jeg tror at nogen har fået min mail-adresse fra nogle konkurrencer, jeg har deltaget i, f.eks julekonkurrencer... Har DU deltaget i nogen konkurrencer?
Det kunne være årsag til at fremmede har fået din mail.....

Disse mennesker er mere smarte end det. Jeg kender en som fik nogle mails som så ud til at komme bekendtes bekendte. Det viste sig at den indeholdt en virus. Det lykkedes ved at gå bagom i mailen at finde ud af at den kom via en mailserver hos en helt tredjes mailudbyder. Det viste sig at virusen scannede listen over ens kontakter, sendte en kopi af sig selv til een fra listen med en anden fra listen som falsk afsender. Den slags metoder har de garanteret varieret på utallige måder.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-10-19 17:03

Jeg har endnu aldrig modtaget den slags mails, med en -bare lidt- troværdig mailadresse... Det har været ren volapyk..

F.eks denneher fra iord@cordfiord (Pikslikkende dame)

Eller denneher fra omla@iqjoomla.com (lån straks 3-500 tusinde kr uden at stille nogen sikkerhed)

Eller denneher fra info@everlongeaster.com (Jeg har åbenbart vundet et års brændstof..... til den bil, jeg ikke ejer.. )

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-19 18:57

Netop fordi man straks kan se på mailen hvad det er for noget junk, sletter jeg SOFORT og straks derefter i papirkurven.

Jeg modtager også flest af disse mails på min Ipad. Jeg modtager ikke nær de samme på min PC (Mac med windows 7) og går ud fra at min udbyder har sat dem på spam listen straks de arriverer. Men....... min Ipad er jo sat op til samme udbyder????

Man kan jo blive vant til meget og jeg håber at det holder op af sig selv, ganske som alle spam mails fra forsendelsesfirmaer gjorde. Pt. er DHL dog en synder med sine spam mails.

Jeg sletter konsekvent. Har heldigvis kun meget få kontakter - og vil andre noget alvorligt, finder de nok en anden måde til kontakt. Bruger heller ikke min smartphone meget......og har ingen abonnement på data.

Jeg deltager heller ikke i nogen konkurrencer, Mine børnebørn (voksne piger) gør på livet løs. ... Er tilfreds med det jeg har!

Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-19 00:12

Tak for svaret netop.