/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Jordbærplaner
Fra : bodillouise
Vist : 252 gange
100 point
Dato : 05-10-19 07:53

Har lige sat nye jordbærplanter (stiklinger). Ville i give dem gødning nu ?

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-19 09:48

Her får du alle de råd du har brug for https://haveselskabet.dk/dyrk-jordbaer

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-19 10:00

Du er lidt sent med plantningen, så de når ikke at få så godt fat. Det går ud over blomstningen til næst år og reducere udbyttet.
Du skal kun give meget lidt gødning nu. Slet ingen, hvis du eller har planter i god mæringsrig jord.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 05-10-19 13:06

De er plantet i sep mdr. Var bare i tvivl om jeg burde give dem gødning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-19 17:30

Jeg tror det er for sent at gøde nu.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 05-10-19 22:52

Tak for svaret for_lækker.